środa, 29 lipca 2015

0165. Minęły 2 lata... . *** *** *

Czas goni jak zając. Dwa lata minęły od początku tej stronki. Oczywiście to dobra okazja by spotkać się przy kawce lub czymś mocniejszym a potem zabawić się do rana. 
Pamiętacie zabawę sprzed roku
Oprócz dyskusji o wszystkim i niczym mogłaby wywiązać się i taka rozmowa na temat pewnych trzech zegarków:
- Kolego, piękny zegarek ma kolega na przegubie.
- Czasomierz koleżanki jest również niczego sobie... 
Tu mógłbym się i ja wtrącić:
- Popatrzcie na mój, też ma coś wspólnego z waszymi zegarkami.
- Mój spieszy się 13 sekund na dobę - powiedziała koleżanka A
- Mój spieszy się 23 sekundy na dobę - odpowiedział kolega B
- Wychodzi na to, że mój sprawuje się najgorzej i dodałem: Spieszy się na dobę aż 41 sekund. Ma charakter ten zegarek. 
Zaraz jednak wymyśliłem zagadkę

Jeśli dzisiaj o północy ustawimy wszystkie trzy nasze zegarki punktualnie, to jak długo trzeba by było czekać na to, by znowu wskazywały ten sam czas co do godziny, minuty i sekundy? (2p) Jaki czas by wtedy pokazywały? (2p)

Lata wystarczy podać w przybliżeniu oczywiście. 

Za rozwiązanie tego zadanka 4 p. Jeśli komuś się nie chce rozwiązywać, może zawsze spróbować sił przy tych raczej łatwych rebusikach nawiązujących w pewnym sensie do powyższej zagadki.

 Każdy za 1 p.


Na koniec jeszcze jedno tematyczne zadanko, również za 1 p


Wszystkim rozwiązującym, próbującym rozwiązać i tu zaglądającym, a jest ich ponad 20 x więcej niż podających rozwiązania (Szkoda, że siedzą cichutko) życzę wszystkiego najlepszego.
Dzisiaj więc z okazji 2 rocznicy istnienia stronki 8 punktów do zebrania...  

Rozwiązali: Barka11 (8), Antykwa (4R+2), Gra (4R), Bingola (4R+2) witch21 (4R), Kai Book (4R), Ewa (4r1p), kocieoczko(r1,3,4p3), Aszka_ (1,3,4p3), Vilemo (4Rp4) joko (1,2,3,4p4, birbant (1,2p2))


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz