środa, 18 stycznia 2017

240. Pantropa ***

Witam. 

Najpierw chciałbym pogratulować
Aszce_

Zdobyła 250 punktów.

Gratuluję i życzę wszystkiego najlepszego! 


Teraz nieco słów wyjaśnienia odnośnie zdjęcia jakie zamieściłem tydzień temu. Niestety, nie widać na nim dokładnie obiektu na niebie o który mi chodziło, bo zdjęcie zostało automatycznie skompresowane do mniejszej rozdzielczości. Liczyłem, że da się je tam powiększyć. To co mnie tam zaciekawiło to ten fragment z nieznanym obiektem na niebie

  
Na kolejnym zdjęciu wykonanym sekundę potem obiekt jest już nad drzewami w zupełnie innym miejscu. Często robię dwa zdjęcia co ciekawszych ujęć. Tu powiększenie.



Jako, że mam oryginalne zdjęcia i wiem w jakim odstępie czasowym zostały wykonane, nie może to być balon, bo one się tak szybko nie poruszają. Jakby tego było mało, w tym dniu w zupełnie innym miejscu Berlina sfotografowałem również jeszcze jeden niezidentyfikowany obiekt na niebie

Dzisiaj pantropa. Kto nie wie, jak się to rozwiązuje, zapraszam do podobnego zadania, które ukazało się dwa tygodnie temu.

Litery wpisane w żółte pola i czytane rzędami dadzą rozwiązanie, które należy podać. 


Określenia wyrazów:

Skandynawski demon 25-22-31-9-34

Obręcz na rękę 8-28-12-30-18-16-3

1/100 leja 32-7-20

Druk reklamowy 11-29-36-23-2-13

Teczka na dokumenty 21-4-17-33-27-14-35

2 ale nie 12 10-24-1-6-26

Kuzyn łasicy w cennym futrze

Materiał na obrus

Edith,wróbelek Paryża

Grymasi przy jedzeniu

Babka w cukierni

Kran dla strażaka

Bengalski figowiec

Metal w "cylindrze"

Gęba knura

Czerwonak

Borys – aktor z "Vinci"

Rycerze Chrobrego

Kuzyn kruka

Saska w Warszawie

Ciężarówka z PRL-u

Zboże na mąkę i alkohol

Harówka




Wystarczy podać tylko hasło 

Rozwiązali: roqq, Antykwa, ZiraaeL, Bingola, Gra, brzydula-b, Aszka_, janusmakroniusz, Kai Book, Katia

4 komentarze:

  1. Dlaczego po prawej stronie nie ma żadnego mojego cytatu jak ja tyle mądrych rzeczy powiedziałam???

    Vilemuś

    OdpowiedzUsuń
  2. Napisałaś ich Vilemuś tyle, że od dawna się zastanawiam, który dodać. Musisz mi w tym pomóc, bo sam nie dam rady wybrać ;-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Trudno wybrać najmądrzejsze słow z samych mądrych,nie? :-D

    V.

    OdpowiedzUsuń
  4. No łatwo faktycznie nie jest ...

    OdpowiedzUsuń