środa, 9 sierpnia 2017

269. Kalambur *

Witam    

Przepraszam, że nie zawsze zdążę na czas odpisać indywidualnie wszystkim na rozwiązania. Mam nadzieję, że zostanie mi to chociaż w części wybaczone. Zazwyczaj jest trochę do skomentowania i jak już odpowiadam komuś, to lubię coś więcej napisać niż tylko trywialne dobrze czy prawidłowo.

Ze znalezieniem jaszczurki, którą okazał się padalec będący przecież jaszczurką nie było wielkich kłopotów. Oto on w powiększeniu. 


 Zadałem pytanie odnośnie najkrótszej granicy między dwoma państwami. Do ostatniego tygodnia byłem przeświadczony, że taki rekord dzierży Botswana i Zambia na rzece Zambezi. Tam granica ma ok. 150 m. Okazało się jednak, że jest na świecie jeszcze krótsza granica. Znalazła ją Vilemo i Petunia. Gdzie ona leży i między jakimi państwami nie napiszę, niech dociekliwi nadal szukają. 
Vilemo i Petunii oczywiście serdecznie gratuluję.


Także w Europie są bardzo krótkie granice. Oto jedna z nich, między Holandią i Belgią. Gdzie dokładnie jest, zainteresowani z pewnością znajdą. 



Mam pytanie: Czy jest kraj w którym żołnierze salutują lewą ręką?


Kalambur *

Części stóp to brat Lecha
Ludzi wozi ma poziomy
Oto jego cecha

Rozwiązali: Vilemo, Antykwa, Aszka_, Gra, Katia, Petunia, Kai Book, Bingola, janusmakroniusz, birbant, Ewa, joko

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz