środa, 1 listopada 2017

0281. Kalambur *

Witam   

Dokładnie sześć lat temu wydarzyła się rzecz niezwykła. Kapitan Tadeusz Wrona wylądował na lotnisku Okęcie w Warszawie Boeingiem 767-300ER bez wysuniętego podwozia. Było to wydarzenie na skalę światową i wszystkie ważniejsze stacje telewizyjne o tym swego czasu informowały. Tutaj to można sobie obejrzeć. 

Petunia wysłała mi zdjęcie-zagadkę z zapytaniem: Co to jest? 



Przyznam, strzelałem nieco i odpowiedziałem: To jest palma, w domyśle jej pień z obciętymi liśćmi. Palma się przewróciła, nieco zbutwiała i tak oto powstał taki twór - myślałem. Nie byłem oczywiście co do tego przekonany, ale nic mi innego do głowy nie przychodziło. Niestety, nie zgadłem. Petunia rozłożyła mnie więc tym pytaniem na łopatki.

Potraficie napisać, co jest na wysłanej przez nią fotografii? 
Swoje propozycje najlepiej spróbujcie zamieścić w komentarzach. Może komuś się uda ...

Udało się Aszce_, gratuluję!

Kalambur *

Ranczo eksklawa w Maroku
Wyda coś co ulży oku   

Rozwiązali: Bingola, Vilemo, Antykwa, janusmakroniusz, Aszka_, Gra, Petunia, Kai Book, Ewa, birbant, joko



27 komentarzy:

  1. Wydaje mi się że trafiłeś w sedno, że to pozostałość roślinna tak jak napisałeś. Tylko że to może być inna roślina, nie palma, a ja nie mam pomysłu jaka.

    OdpowiedzUsuń
  2. Z tą palmą to jak już pisałem, nieco strzeliłem, ale najbardziej mi pasowała. Potem dopiero zajrzałem do Google. Palma jednak wygląda nieco inaczej. Są dziurki, ale podłużne, nie okrągłe.

    OdpowiedzUsuń
  3. Spalony żółw?
    Vil.

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie wpadlbym na spalonego zolwia ... Nie to nie zolw. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Kurde to wygląda jak zatopione w czymś makówki.

    OdpowiedzUsuń
  6. Benasek od czasu do czasu lubię zadać Ci zagadkę,niestety tylko czasami leżysz na łopatkach...Petunia

    OdpowiedzUsuń
  7. wygląda to rzecz pochodzenia organicznego. Poszlaki w postaci igliwia i liścia buku (chyba), też mi nic nie mówią. janus.

    OdpowiedzUsuń
  8. Super zagadka Petunia!
    Mnie to wygląda na kawałek plasta miodu..., gniazda (chyba pszczelego),
    bo jedną przyuważyłam (chyba...) :P
    I pewnie to gniazdo spadło gdzieś w lesie sądząc po igliwiu?
    Ale podejrzewam, że tż będę leżała na łopatkach... :D
    Aszka_

    OdpowiedzUsuń
  9. O ile mogę się wtrącić, nie jest to ani plaster miodu ani jodła. Petunia powinna tu przyjść i nieco pomóc spragnionym wiedzy ludkom.

    OdpowiedzUsuń
  10. To jest rentgen Petuni kości qwa mać :-D

    OdpowiedzUsuń
  11. Albo nowe pończochy Petuni:-D

    OdpowiedzUsuń
  12. Vilemo Moje nowe pończochy mają całkiem inny wzór...

    OdpowiedzUsuń
  13. Fajnie by było, gdybyś je w całej okazałości pokazała Petunia, najlepiej na nogach rzecz jasna ...

    OdpowiedzUsuń
  14. Ben nie kuś...;) A potem zagadka: czym się różnią nogi Petunii od zdjęcia powyżej.

    OdpowiedzUsuń
  15. Mała podpowiedź dla wszystkich:
    "Chociaż z roślin pochodzę
    Nie rosnę w ogrodzie.
    Uwielbiam klimat wody
    Nie tylko dla ochłody."

    OdpowiedzUsuń
  16. Podpowiedź nr.2
    "Kuzyna z Azji w ikebany wplatają
    Ususzone jego piękno podziwiają."

    OdpowiedzUsuń
  17. Lotos...?
    Aszka_

    OdpowiedzUsuń
  18. Petunia powinna się w tej sprawie wypowiedzieć! Petunia, jesteś!?

    OdpowiedzUsuń
  19. Coś chyba nie doczytałam...
    Chyba tu chodzi o nasz rodzimy, więc może jakiś nenufar, grzybień...?


    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No kurczę, zapomniałam się podpisać ;p
      Jeszcze raz - Aszka_

      Usuń
    2. Aszka musisz się zdecydować która, bo tylko jedna jest poprawna. Ale muszę powiedzieć że zgadłaś. Brawo!!!

      Usuń
  20. Ha ha ha, a ja z plastrem miodu najpierw wyjechałam :D
    A wszystko przez tą pszczołę...! ;)
    Petunia, zagadka super! No Ty już jak coś zapodasz, to zapodasz - i też bym tą perełkę opublikowała jak benasek :)
    Ale powiem Wam, że gdyby nie podpowiedź, która mi przypomniała taki jeden mój stroik bożonarodzeniowy, w którym były właśnie takie suche elementy pomalowane na złoty kolor, tylko o wieeeeele większe - to za chińskiego Faraona bym na to nie wpadła :)
    Aszka_

    OdpowiedzUsuń
  21. Ja myślałam, że to OśMIORNICA - jej macki.

    humoreska

    OdpowiedzUsuń