środa, 13 grudnia 2017

0287. Pantropa Wiktor VI ** kalambur *

Witam  

Oto trzy monety, które wszyscy tu zaglądający raczej powinni znać. 

    
Pytanie jest następujące. Które z monet z przedstawionych powyżej da się że się podnieść za pomocą magnesu? 
1. Żadna
2. Jedna (Jaka?)
3. Dwie (Jakie?)
4. Wszystkie
Dodam, że monety te występują w ogólnym obiegu. 
50 gr rok 2017
2 zł rok 1995
5 gr rok 2015

Może ktoś wie i bez sprawdzania trafnie odpowie? Pochwalcie się w komentarzu.

Pantropa ** 

z której dowiadujemy się kolejnych szczegółów z życia Wiktora.
 



Określenia wyrazów:

Konopne uszczelki 16-5-19-26-15-11

Kompan Wigury w locie przez ocean 12-25-17-2-27-14

Dyletantki, profanki 3-1-24-7-2-22-28

Składane czapli bez daszków 18-20-21-9-8-23-13-10-4

Pisklę

Spory las

Z kijanek

Zielonożółty ptak leśny z czarnymi paskami

łynie przez Monachium (pisownia niem.)

Ryba wód śródlądowych z czerwonymi płetwami

Auta z Turynu

Gwoździe do zabicia

Wyposażone w cięciwę

Wieś na drodze Łańcut Przeworsk (Ptak + rzeka w Stargardzie)

Graniczna rzeka

Drży na osice




Rozwiązali: Gra, Kai Book, Antykwa, Bingola, Aszka_, joko

Kalambur * 


Jego uwielbia Ania
Mieszka tam, gdzie jest zamek do zwiedzania

Rozwiązali: Gra, Vilemo, Bingola, Antykwa, Aszka_, joko, birbant





9 komentarzy:

  1. Nie można odpowiedzieć na Twoje pytanie o monety.
    Aby odpowiedzialnie odpowiedzieć, trzeba widzieć ich rewersy.
    Mam odpowiedź rozwinąć tutaj?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To są monety które są ogólnie dostępne w obiegu, dodałem informację z jakiego są roku.

      Usuń
  2. Ja też mam na myśli zwykłe obiegowe monety

    OdpowiedzUsuń
  3. Bez sprawdzenia odpowiedziałbym: 1 czyli żadna.
    Po dodatkowych wyjaśnieniach odpowiadam: 1 czyli żadna. :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skoro już podałeś swój typ odpowiedzi, to nie zostaje Ci teraz nic innego jak magnesem sprawdzić, czy miałeś rację ;)

      Usuń
  4. Ja bym powiedziała że 2 zł się da.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja bym strzeliła że 2 zł się da.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz jakiś magnes w domu Vilemo? Sprawdź. Pochwal się jak u Ciebie magnes działa na w/w monety.

      Usuń
  6. wiedzieć to nie wiedziałem, choć kiedyś moja latorośl bawiła się magnesem sprawdzała monety. Teraz powtórzyliśmy test: 5gr z 2009 i 2018r, 50gr z 1992 i 2017r, 2 zł 2007 i 2016r. Magnes przyciągnął tylko jedna monetę - 5 gr (nowe). janus

    OdpowiedzUsuń