środa, 3 stycznia 2018

0290. Pantropa Wiktor IX ***

Witam   
Skoro rok 2017 zakończyliśmy pantropą to wydaje mi się dobrym pomysłem podobnie zacząć Nowy Rok. Nadmienię tylko, że tym razem rozwiązaniem jest część zdania. Dalszą jego część otrzymamy rozwiązując podobne zadanie w przyszłym tygodniu. Po prostu gdyby całe zdanie miało być rozwiązaniem, pantropa zrobiła by się ogromna. Z drugiej strony mógłbym dać dzisiaj dwie pantropy, ale to byłoby chyba za dużo jak na jeden raz.

Pantropa Wiktor IX ***



Określenia wyrazów:


Iluzjonista 37-25-8-18-23

Pagórek z piasku 1-36-20-33-5

Koriniszony 7-2-11-30-26-9

Pierwszego stopnia lub kwadratowe 4-29-32-14-35-15-38-22

Złote, srebrne lub brązowe 28-12-34-16-21-19

Ptak w wojsku 3-17-10-31-24-13-27-6


Jasne do wkręcania

Wiedeń po niemiecku

Trzy kwadranse w budzie bez psa

Blokowisko

Miasto nad Jeleniem


Owoce z sadu do drylowania

Jarosław, były minister sprawiedliwości

Łąaczy Zalew Szczeciński z Bałtykiem

Drugie po zupie

Część gazetowej kolumny

Dziesięcioramienny głowonóg

Herbaciane lub pąsowe

Duży strumień

Pucowanie

Amerykański misiu z kreskówki

Fragmenty tasiemca

Dzieli pokoje

Koleżanka Kena

Uprawiają rolę (czasownik)

Łączy dwie powierzchnie (czasownik)




Rozwiązali: Antykwa, Aszka_, Kai Book, Bingola, Gra, joko, birbant

Krówkowo: 

Oto zagadka, którą przygotowała dla Was Aszka_ Pierwsza osoba która prawidłowo ją odgadnie, otrzymuje w nagrodę poniżej przedstawioną krówkę. 


Nie jest to zwykła krówka. Zresztą żadna krówka tak na marginesie nie jest zwykła. Przedstawiona poniżej została wyprodukowana w Polsce, ale kupiona w Albanii w mieście Shkoder.  Nawet mała historyjka się z tym wiąże. Próbowałem nieco pogadać z personelem sklepu, ale ten ni w ząb nie rozmawiał w żadnym mi znanym języku. Na koniec więc pokazałem te krówki, zapłaciłem za nie, krzyknąłem głośno Muuu Viva Polonia i sobie ze sklepu wyszedłem.

Oto pytanie: Czego fragment przedstawia poniższe zdjęcie?
 


 Należy odpowiedzieć na tyle precyzyjnie, by nie było żadnej wątpliwości, że rozwiązujący wie o co chodzi.

Odpowiedź proszę zostawić w komentarzu. Pierwszy prawidłowy komentarz zasłuży na słodką wołowinkę. Aszka_ jako honorarium także ją otrzymuje.

(31TDS) 

8 komentarzy:

  1. To jest fragment skrzydła motylego w dużym powiększeniu. Czy trzeba podać konkretnego motyla? Może być rusałka pawik.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciasto,pingwin?:D albo jakiś kamień..

    OdpowiedzUsuń
  3. Kurde..jak chleb krojony to wygląda

    OdpowiedzUsuń
  4. Wpisałem komentarz i nie ma go. Dlaczego? A był jak zamknąłem.
    Napisałem że wg mnie jest to mocno powiększony fragment motylego skrzydła, np.rusałki pawika.

    OdpowiedzUsuń
  5. Brawo Antykwa! Widać, że znasz się na motylach. Już teraz wiem, do kogo się zgłoszę, gdy będę mieć z nimi jakiś problem. Wołowinka będzie czekać.

    OdpowiedzUsuń
  6. Na motylach to Ty Krzyś się znasz, sam się przyznałeś kiedyś w dyskusji. A ja ... trochę na kolorkach tylko.

    OdpowiedzUsuń
  7. Po pierwszym spojrzeniu przypominało mi to ludka z pewnej gry, zjadającego jakieś kulki i inne rzeczy, maszerującego po jakimś labiryncie. Jednak dość szybko zorientowałem się, że to rusałka pawik, piękny i interesujący motyl. Nie przetrwa gatunek, gdy w pobliżu zabraknie pokrzyw.

    OdpowiedzUsuń
  8. Miałem właśnie napisać że to skrzydło motyla ( fragment),ale Antykwa mnie uprzedził. janus.

    OdpowiedzUsuń