środa, 7 lutego 2018

0295. Krówkowo, pantropa Wiktor XIV **, kalambur

Witam   

Dzisiaj tradycyjne, znane już wszystkim łamigłówki. Zaczniemy od Krówkowa. Tym razem Gra przygotowała dla Was zagadkę. Kto zna odpowiedź, niech napisze ją w komentarzu. Pierwsza osoba oraz autor otrzymają tą oto wspaniała krówkę. 



Dlaczego ona taka niezwykła? To krówka czempionka. Prawdopodobnie ona zdobyła pierwsze miejsce na światowej wystawie. Niestety nie pamiętam już gdzie i kiedy to było ...  

Oto zagadka Gry

Był sobie bogaty hrabia, który miał w domu sejf, a w nim cały swój majątek, bo nie wierzył bankom.

Całymi dniami przesiadywał w swoim gabinecie, a jeśli na chwilę musiał wyjść, to do gabinetu przychodził kamerdyner i pilnował sejfu. Cóż, w nocy musiał jednak spać. Zatrudnił więc nocnego stróża, do pilnowania sejfu. Stróż zadowolony, bo praca lekka, dobrze płatna.

Minął rok, nic się nie działo.

Hrabia zaplanował sobie wakacje w ciepłych krajach, zatrudnił dodatkową osobę do pilnowania sejfu. Aż tu pewnego ranka, tuż przed wylotem hrabiego, pierwszy stróż pada mu do nóg i prosi, żeby nie wyjeżdżał, nie leciał tym samolotem, bo właśnie przyśniło mu się, że samolot spadł do oceanu. Prosił, zaklinał, aż pracodawcę ubłagał. Hrabia nie poleciał.

Następnego dnia hrabia przeczytał w gazecie o strasznej tragedii, samolot, którym miał lecieć rozbił się nad oceanem. Nikt nie ocalał.

Hrabia przywołał stróża, podziękował mu serdecznie za ostrzeżenie, wypłacił ogromną premię i... zwolnił.

Pytanie: dlaczego stróż został zwolniony?

Pantropa Wiktor ** 
Dzisiejsze rozwiązanie jest kontynuacją zdania sprzed tygodnia. 


Określenia wyrazów

Ale, koźlak, porter (l.mn.)

21-12-5-9


Amerykańscy kuzyni krokodyla (l.mn.)

3-17-15-29-22-25-18-27-32


U Tuwima szukał okularów

11-6-30-14-19-24


Osiedla indiańskie (l.mn.) lub stan w Meksyku

8-26-16-23-10-20


Szlak, wąska dróżka

4-31-2-7-1-13-28


Holender ze śmigłami

Ciuchcia

Rączka, antaba

Baśniowy Tomcio

Kanadyjskie miasto olimpijskie

Mała Zenobia

Zaimek zwrotny, siebie

Gorącokrwiste rumaki

Europejski kuzyn jelenia, lub imię grającego Kmicica

Na niebie lub drodze ...

Miasto u ujścia Wdy




 Rozwiązali: Gra, Kai Book, Antykwa, Aszka_, janusmakroniusz, joko, birbant

Kalambur *  

Lodowi na rzece, ta przez Lipno płynie
Z jego odmian pasiastych nasz kraj w świecie słynie

Rozwiązali: Vilemo, Kai Book, Gra, Antykwa, Aszka_, janusmakroniusz, tomekloko, Reggowka, Petunia, birbant, humoreska, joko



Skoro o Lipnie mowa to zapytam: 
Znacie kogoś, kto się urodził w tym mieście? 


10 komentarzy:

  1. Stróż został zwolniony bo zamiast pilnować to spał :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Został zwolniony bo spał zamiast sejfu pilnować.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pięknie, już się krówka dowiedziała, że do Ciebie jedzie ... Ale się cieszy. A hrabia gupi, że takiego człowieka zwolnił ...

      Usuń
  3. Gratuluję Vilemo. Ja wymyslilam inna odpowiedz. Jezeli jego pracownikowi przysnila sie przyszlosc, to tylko kwestia czasu jest gdy mu sie przysni kod do sejfu.

    Z Lipna pochodzi Pola Negri, Leszek Balcerowicz i ...... nasz Benasek :-)

    Kai Book

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nieco zaskoczony jestem tą odpowiedzią, ale wydaje mi się prawidłowa. Idę krowy poszukać ... Życie płata figle i tyle :)

      Usuń
  4. Dziekuje Kai Book :)
    Mam jeszcze inną. Hrabia stwierdził że życie jest tak kruche ,że postanowił opróżnić sejf i pojechać w świat,więc stróż jest zbedny :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja doszedłem do tego samego wniosku co Kai. Włączyłem komentarze no i niestety, wyprzedzony zostałem. Ale na krówkę nie liczę bo tyle ich ben nie ma.
    Przytrzymali mnie na czacie, zagadali, a w międzyczasie podzielili się krówkami. To się nazywa wyrachowanie.
    Gratulacje dla Vil i Kai.

    OdpowiedzUsuń
  6. Zabrałbym ze sobą stróża, z takimi umiejętnościami by się mógł przydać.

    OdpowiedzUsuń
  7. Też chciałem podać taką przyczynę jak Kai, niestety, spóźniłem się, zagadali mnie w czacie, pewnie celowo. Ale nic to, gratulacje dla Vil i Kai.

    OdpowiedzUsuń
  8. Zamierzałem podać taką samą przyczynę jak Kai ale nie zdążyłem. Zasiedziałem się na czacie a właściwie tam mnie zagadali, pewnie specjalnie. Ale nic to, gratulacje dla Vil i Kai.

    OdpowiedzUsuń