środa, 21 lutego 2018

0297. Kalambur *, pantropa Wiktor XVI ** i Krówkowo.

Witam  
Na początku informuję, że podsumowanie ostatniego Krówkowa zamieściłem pod tym linkiem.
My tak sobie tu od prawie pięciu lat zabawiamy się wspólnie językowo a właśnie 21 lutego przypada Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego. Dlatego dzisiaj kalambur * szkoleniowy, prostszy trudno wymyślić.


Der nad nimi nos
Z niej zrobisz bigos

Rozwiązali: Kai Book, Gra, Antykwa, Vilemo, Aszka_, Bingola, tomekloko, janusmakroniusz, Petunia, humoreska, joko, Ewa, birbant

Nie zabraknie oczywiście pantropy **. Tym razem już nr XVI. Rozwiązaniem jest część zdania, jego dokończenie otrzymamy za tydzień. 
 



Określenie wyrazów

Wąskie, nieduże tapczany 14-4-5-25-19-7-22

Do wyciągania gwoździ 9-15-26-2-1-17

Tytuł książęcy nadawany córce króla Hiszpanii

3-8-12-16-32-30-10-21

Insekty 13-28-11-18-27

Bachantka 24-23-31-29-20-6


Otworzenie ust z powodu senności lub znudzenia

Kuzyn platyny

Dwa do trzeciej potęgi

Łączy mięsień z kością

Malutki obrazek na monitorze

Robert de ... - aktor

Enzymy jak ciżężarówki z Czechosłowacji

Pierwiastek l.at. 53

Atrybuty kelnera (l.mn.)

Piwo jak trzoda chlewna

Aorta

Oszklony ganek

Mężczyzna

Szatan

Leśne ptaki z rodziny łuszczaków



Rozwiązali: Kai Book, Gra, Antykwa, Aszka_, Bingola, janusmakroniusz, birbant, joko

Na koniec znów wracamy do Krówkowa.  
Tym razem Antykwa przygotował dla Was zagadkę. 
Na poniższej ilustracji jest sześcian składający się z dwóch części, białej i kolorowej.

 
Czy można te dwie części rozdzielić? A jeżeli tak, to jak? 
Kto wie, niech napisze w komentarzu. 

 
Powyższa krówka wędruje do autora tej zagadki i pierwszej osoby, która napisze, jak te części rozdzielić. 

(24 TDS)



16 komentarzy:

  1. Janus. Haha,brak komentarzy? Niezła zagadka. Brawo Antyś. Na razie przyglądam sié sześcianowi z zatrzaskami w jaskółczy ogon. Pierwsze co mi przyszło do głowy to "gumówka" by go rozdzielić :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie też dziwi brak komentarzy no i rozwiązań. Nie wydawało mi się że zagadka jest aż tak trudna. Ale ludzie po prostu myślą i coś wymyślą.
      Co to znaczy gumówka? Chcesz te jaskółcze wygumować? A może zrobić je z gumy i wyszarpać?
      Czekam na rozwiązanie od Ciebie też.

      Usuń
  2. Przekręcić obydwie części w różne strony? :O
    A jak się nie uda, to dobry brzeszczot się przyda i misternie piłujemy :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tu nie ma się uda czy nie uda, czy też Duch Św. pomoże. Pomyśleć, zajrzeć do wnętrza i... po problemie. ;-)

      Usuń
  3. Nie używamy tutaj żadnych narzędzi. Wydawało mi się, że zagadka łatwa a tu klops ...

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja bym spróbował wysunąć jedną część z drugiej - przesuwając w stronę jednego z kątów bryły.
    tomekloko

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że dobrze byś wykombinował. Uważam, że tą odpowiedź można uznać. Tomek więc zdobył kolejną wołowinę. Brawo Ty!

      Usuń
    2. Jak to przesunąć? Ja zakłądam, że te wypustki ciągną się wwenątrz przez całą bryłę

      Usuń
    3. Miałam to samo na myśli, ale grunt, to precyzja wypowiedzi...
      Brawo Tomek ! :)

      Usuń
    4. Proponuję aby Tomek dokładniej opisał ten sposób rodzielenia i budowe kostki, nieco uzasadnił, uwiarygodnił swój pomysł. Propozycja wynika w wątpliwości MiSt-a. A "wypustki" rzeczywiście ciągną się wewnątrz przez całą bryłę.

      Usuń
    5. Przychylam się więc do wypowiedzi Antykwy. Niech Tomek uzasadnia a my czekamy z popcornem siedząc jak na sali kinowej. Tomek wychodź na scenę i tłumacz :-)

      Usuń
    6. Jeśli spojrzeć logicznie, to tylko jedna część może ciągnąć swoje wypustki przez całą bryłę i jest to biała część. Tak ja to widzę. W przeciwnym wypadku nie dałoby się ich rozdzielić. I jeśli tak byłyby zbudowane, to przesuwając równolegle jedną część wobec drugiej w stronę jednego z kątów, to wysunęłaby się. Innej wizji nie mam.

      Usuń
    7. Popcorn zeżarty a Antykwa się nie ustosunkował co do odpowiedzi Tomka. Gdzie Antykwa, widział go ktoś?

      Usuń
    8. Tomek tak to pięknie opisał że ja, choć wiem o co chodzi, w tym momencie przestaję wiedzieć. Byłoby najlepiej gdyby to naszkicował. A że rysowac potrafi to ja mam dowód. Kiedyś machnął mój konterfekt nawet mnie nie widząc.
      Więc Tomku, stwórz jeszcze jedno arcydzieło graficzne, a Ben, jako gospodarz tego pastwiska, niech wyrokuje. Ja mogę być stronniczy.

      Usuń
  5. Janus. Patrzę na ten sześcian i nic nie wymyśliłem. "zatrzaski" w jaskółczy ogon skutecznie uniemożliwiają jego otwarcie.

    OdpowiedzUsuń