środa, 21 marca 2018

0301. Kalambur * pantropa Wiktor XIX i Krówkowo

Witam   

Na początku kolejne wieści z życia naszego dobrego znajomego Wiktora, ale dopiero po rozwiązaniu pantropy **

Objaśnienia wyrazów

Krakowska lub zwyczajna 3-13-11-32-14-17-8-24

Peklowana, obwiązana sznurkiem 20-5-18-2-7-26

Bąki na łące (l.mn.) 19-25-1-29-15-4-22-12

Pełzak 31-16-23-27-9

Kąpielisko koło Niechorza 6-21-10-30-28


Czosnku, czasu lub mądrości

Ptak podobny do mysikrólika

Białe ptaki na jeziorze (l.mn.)

Nadmorski ptak

Po zabiegu operacyjnym na skórze

Nasi południowi sąsiedzi

Katarakta w oku

Samochód

Szklanki do piwa (l.mn.)

Waza

Gryzoń domowy

Inaczej naciska (czasownik)

Kufry, kontenery (l.mn.)

Ziemie, obszary

Chwasty, ptasie ... (l.mn.)




Rozwiązali: Antykwa, Kai Book, Gra, Bingola, joko


Kalambur * 
Narzut na zagony zazwyczaj dzielony
W pracy przy niedzieli do tego bez żony

Rozwiązali: Antykwa, Vilemo, Kai Book, Gra, Bingola, birbant, joko, humoreska


Krówkowo  

Dzisiaj z tej racji, że nie ma mnie tam, gdzie bywam w środy zazwyczaj, krótkie pytanie. Za prawidłowa odpowiedź można otrzymać tą oto krówkę.


 
Krówka jest wyjątkowa, ale to przecież wiadomo.

W jakim kraju nie ma mrówek? 

Znam taki jeden kraj. Jeśli ktoś poda inny, prosiłbym o podanie źródła, na podstawie którego dana osoba swoją odpowiedź argumentuje. Sam jestem ciekaw, jakie kraje nie mają mrówek u siebie.

Zakończę tą dzisiejszą zabawę najprostszym na świecie homonimem

Wystarczy podać nazwę    _ _ _ _ _ _ _ 
By krówka dotarła do   _ _ _ _ _ _ _  

Rozwiązał Antykwa








  

 


13 komentarzy:

  1. Islandia jest bez mrówek.
    Homonim- panstwa.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mało Ci krówkę, zostawiłabyś jakąś dla innych (mnie) :-)) janus.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No ej, zajrzałam tu dopiero przed 22 a zagafka jest od 19stej :P

      Usuń
    2. Oczywiście krówka trafia do Vilemo ... Gratuluję.

      Usuń
  3. A wiecie że niektóre kraje (np.Niemcy,Franxja ) importuja mrówki do swoich lasów?
    Z Polski :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Faktycznie Islandia jest bez mrowek Bylem i zadnej nie widzialem. Musze namowic mrowke Zofie by sie tam wybrala. Vilemo wygrala prawdziwa krowke.
    Brawo Vil!

    OdpowiedzUsuń
  5. Chciałam tylko napisać , ze na San Escobar tez nie ma mrówek...

    OdpowiedzUsuń
  6. Czytam i czytam, tu nie ma mrówek bo nie widziałem, tam nie ma mrówek bo ich tam nie zawiozłem, ówdzie też nie ma bo...
    A ja się pytam: na słowo mam Wam wierzyć? Dlaczego ich nie ma? Skąd wiadomo że ich nie ma?
    Ja chciałbym wiedzieć bez wątpliwości. :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. I to mi się podoba Antykwa, domagaj się potwierdzenia! Tutaj linku nie wrzucę, jednak wpisz sobie w wyszukiwarkę Islandia nie ma mrówek a wyskoczy Ci mnóstwo informacji na ten temat. Przy okazji dowiesz się innych ciekawych rzeczy o tym kraju. Tam o ile pamiętam także żab nie ma ani komarów. Motyle mają, ale tylko nocne czyli ćmy. Kraj polecam, tylko drogo ...

    OdpowiedzUsuń
  8. Wpisałem, przeczytałem i jestem zawiedziony. To nie jest dowód, to tak samo wiarygodne wpisy jak na naszym puytamy, rozmowa dwóch facetów. Nawet pisze gość że sa mrówki faraona choć niedużo.
    Po wpisaniu hasła 'Antarktyda nie ma mrówek' mam na stronie http://faktopedia.pl/492897 info że na Antarktydzie nie ma mrówek. A ja Ci tę Antarktydę przekazałem 21-03 chociaz na PW a nie tu.

    OdpowiedzUsuń
  9. To to ja też wiem,tyle że Antarktyda to nie kraj,a w pytaniu było w jakim kraju :P

    OdpowiedzUsuń
  10. Wiem że to nie kraj i dlatego nie wrzeszczę tylko napomykam. ;-) Chodzi mi o sposób udokumentowania.
    Więc obiektywna ścisłość i wiarygodność takich wpisów w sieci jest dla mnie wątpliwa.

    OdpowiedzUsuń
  11. Pewnie taj,jednak pamiętać trzeba że to tylko zabawa o krowke a nie walka o miliony i prestiż :D

    OdpowiedzUsuń