środa, 24 stycznia 2018

0293. Krówkowo, pantropa Wiktor XII ** i kalambur *

Witam  


Najpierw chciałbym zaprosić Was na zagadkę, przygotowaną tym razem przez Vilemo. 

Na poniższym zdjęciu widać faceta. Podejrzewam, że wszyscy go pamiętają z pewnej polskiej dwuczęściowej komedii. Wtedy wystąpił tam jako nieco kilkuletni chłopiec. Obecnie tak wygląda.




Kto wie, kto to jest, niech napisze w komentarzu jego imię i nazwisko i kim w tych filmach był. Pierwsza osoba, która odgadnie, otrzyma tą oto niezwykłą krówkę. 


Dlaczego ona taka niezwykła? No jak dlaczego, bo jest krówką! Do tego jest to krówka wegańska i bez glutenu. Bezglutenowa krówka to dopiero rzadkość. Posiada jeszcze wiele innych cudownych właściwości, ale o tym przekona się ten, który ją zgarnie. Vilemo otrzymuje podobną jako honorarium za zagadkę. Oczywiście pod warunkiem, gdy ktoś zagadkę odgadnie, ale w to przecież nie wątpię.

Pantropa Wiktor XII **


Określenia wyrazów


Arktyczny statek

24-7-16-13-20-10-3-12-8-5


Pułkownicy w marynarce

29-25-18-23-14-32-17-2-28-4


Śpiewa Love On The Brain

27-15-9-19-30-26-21


Ammann – skoczek

6-31-11-1-26


Arystokratka

9-27-19-22-15-30-21


Gruba igła do szycia

Kobieta z białą laską

Do pieczenia mięs i ciast

Cztery litery dawniej

Chwast polny na zupę

Młode łosia

Wypełnione helem na niebie

Mara

Otwory z szybami w ścianach

Ciężarówka z Czechosłowacji

Zapora

Fińskie lub rzymskie sauny

Chłop z ciupagą

Finki, skalpele

Nić bawełniana owinięta metalowym drucikiem, do haftowania

Wszystkie drogi do niego prowadzą




Rozwiązali: Gra, Kai Book, Antykwa, Bingola, Aszka_, joko, birbant

Kalambur *

Posiada pożegnanie
Kraju odwzorowanie

Rozwiązali: Gra, Vilemo, Antykwa, Kai Book, Aszka_, tomekloko, Reggowka, Petunia, janusmakroniusz, joko, Ewa, humoreska, birbant

Na zakończenie podaję prawidłowe rozwiązanie poprzedniej zagadki Krówkowa:


(28TDS) 

16 komentarzy:

  1. O kurczę, ale fajna zagadka !
    Nie mam pojęcia ! :O
    Ale ten nos.... coś mi mówi, tylko jeszcze nie wiem co :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aszka, ja się przyznaję, nie zgadłem ... Krówka więc tym razem do mnie nie trafi.

      Usuń
  2. Maciej Koterski "Kogel Mogel" plus druga część.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I dodam tylko , że grał w tym filmie Piotrusia.

      Usuń
    2. Petunia, Ty jesteś mocna ... No ja pierniczę. Chyba się Ciebie zacznę bać :)

      Usuń
  3. Chciałem tylko napisac że faceta nie rozpoznałem, filmów nie skojarzyłem, pamięć mi nic nie podpowiedziała, internet też nie.
    Koterskiego też brałem pod uwagę Petunia (wiek mógłby być) ale on ma 2 razy większy nos niż ten na zdjęciu. No i nie ta twarz. Ja się poddaję.

    OdpowiedzUsuń
  4. Chciałem tylko napisać że faceta nie rozpoznałem, filmów z takim dzieciakiem sobie nie przypominam, pamięć nic nie podpoawiada, internet też nie.
    Koterskiego tez brałem pod uwagę Petunia (wiek jest odpowiedni) ale on ma dwa razy większy nos niz ten gość na zdjęciu, no i twarz wyraźnie nie Maciejowa. Jeżeli występował w jakimś filmie młodzieżowym to ja nie będe znał.
    A więc ja się poddaję.

    OdpowiedzUsuń
  5. Wyznaję że faceta nie rozpoznałem, jak wyglądał dzieckiem będąc - nie wiem, pamięc mi nie podpowiada nic, internet też nie.
    Koterskiego tez brałem pod uwagę Petunia (wiek jest odpowiedni), ale on ma dwa razy większy nos niż ten gość na zdjęciu. Poza tym to nie ta twarz.
    Jeżeli chodzi o jakiś film młodzieżowy to na nich zupełnie się nie znam.
    Więc poddaję się, nie zasłużę na tego Bonbona.

    OdpowiedzUsuń
  6. Wyznaję że faceta nie rozpoznałem, jak wyglądał dzieckiem będąc - nie wiem, pamięc mi nie podpowiada nic, internet też nie.
    Koterskiego tez brałem pod uwagę Petunia (wiek jest odpowiedni), ale on ma dwa razy większy nos niż ten gość na zdjęciu. Poza tym to nie ta twarz.
    Jeżeli chodzi o jakiś film młodzieżowy to na nich zupełnie się nie znam.
    Więc poddaję się, nie zasłużę na tego Bonbona.

    OdpowiedzUsuń
  7. Oczywiście gratuluję Petunia, Ty masz pewnie szklaną kulę w domu i mieszkasz z czarnym kotem :)
    Jak można było to rozwiązać, nie mam pojęcia ...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Benek mi nie potrzebna szklanej kuli mi potrzeba lepszych okularów. Kota czarnego też nie posiadam ale znam kogoś kto takiego ma...

      Usuń
  8. No to ja się przyznaje że o istnieniu Macieja K. nawet nie słyszałem.
    Brawo Petunia.

    OdpowiedzUsuń
  9. Vilemo, to była prawdziwa żyleta ! Dla mnie zagadka absolutnie awykonalna :O
    Petunia, nie wiem jak to zrobiłaś..., po prostu jesteś niesamowita ;)
    Duże gratki :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Petunia przeszła samą siebie ... To ja już wolę matematykę, fizykę, chemię lub idę na piwo :)

    OdpowiedzUsuń