poniedziałek, 22 listopada 2010

Jakie to przysłowie?

Witam 
Mało na tej stronie wszelkich zagadek, konkursów, łamigłówek. Dlatego też pora na kolejne wyzwanie. Co tydzień z poniedziałku na wtorek, na pierwszej stronie bloga pod jego tytułem będą przedstawiane miejsca w formie kreseczek w które należy wpisać litery. Miejsca zostaną pogrupowane tak, by można było wyróżnić odpowiednie wyrazy składające się na polskie przysłowie. Mniej więcej po tygodniu zostanie przedstawione nowe zadanie do odgadnięcia a rozwiązanie poprzedniego przedstawione tutaj wraz z nickami tych, którzy je odgadli. To nowość na tej stronie, bo do tej pory rozwiązań nie podawałem. Za każde odgadnięte przysłowie należy się przysłowiowy punkt. Odpowiedzi oczywiście wysyłamy na prywatną wiadomość, termin do poniedziałku każdego tygodnia.
Dodam, że dotychczasowa tabela przysłowiowych punktów przedstawia się następująco:


Vilemo 25
Kai Book 24
Aszka_ 9
Liya

Przysłowie nr 1: Kto pod kim dołki kopie, sam w nie wpada 
Odgadli Aszka_, Vilemo, Kai Book
Przysłowie nr 2: Czego Jaś się nie nauczy, tego Jan nie będzie umiał 
Odgadli: Aszka, Kai Book, Vilemo 
Przysłowie nr 3: Myślał indyk o niedzieli a w sobotę łeb mu ścięli
Odgadli Aszka_, Vilemo, Kai Book 
Przysłowie nr 4: Jeszcze się taki nie narodził, co by każdemu dogodził
Odgadli: Kai Book, Aszka_ Vilemo
Przysłowie nr 5: Nie śmiej się dziadku z czyjegoś wypadku. Dziadek się śmiał i to samo miał.
Odgadli: Vilemo, Kai Book
Przysłowie nr 6: Nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło
Odgadli:  Kai Book, Vilemo, Aszka_
Przysłowie nr 7: Lepszy wróbel w garści niż gołąb na dachu
Odgadli: Vilemo,  Aszka_, Kai Book
Przysłowie nr 8:  Kto nie ma szczęścia w kartach ma szczęście w miłości
Odgadli: Vilemo, Kai Book, Liya, Aszka_ 
Przysłowie nr 9: Reguła prosta, że aż osłupia: Kto się wymądrza, ten się wygłupia
Odgadli: Kai Book, Vilemo, Aszka_ 
Przysłowie 10: Śmiałby się człowiek dookoła głowy gdyby nie uszy
Odgadli: Vilemo, Kai Book 
Przysłowie 11: Głupi się śmieje, choć się nic nie dzieje
Odgadli: Vilemo, Kai Book 
Przysłowie 12: Lwa pieski mogą obudzić, ale ukąsić żaden nie śmie
Odgadli: Vilemo, Kai Book 
Przysłowie 13:  Dlatego dwie uszy, jeden język dano iżby mniej mówiono a więcej słuchano
Odgadli: Vilemo, Kai Book
Przysłowie 14: Nie zmienia się koni podczas przeprawy przez rzekę 
Odgadli: Vilemo, Kai Book  
Przysłowie 15: Lepiej mieć co zdjąć, niż nie mieć czego założyć 
Odgadli: Vilemo, Kai Book
Przysłowie 16:  Po świętej Agacie wyschną na słońcu gacie
Odgadli: Kai Book, Vilemo
Przysłowie 17  Służ panu wiernie on ci za to pierdnie
Odgadli: Vilemo, Kai Book
Przysłowie 18 Konia kują, żaba nogę podstawia:  
Odgadli: Kai Book, Vilemo 
Przysłowie 19: Temy czapkują przy kim pieniądz czują
Odgadli: Vilemo, Kai Book 
Przysłowie 20:
Odgadli Kai Book, Vilemo   
Przysłowie 21:Z Baśki będzie Barbara, ale z Bartka Bartek
Odgadli: Vilemo, Kai Book, Aszka_
Przysłowie 22:
Odgadli: Vilemo, Kai Book 
Przysłowie 23:
Odgadli: Vilemo, Kai Book
Przysłowie 24: 
Odgadli: Vilemo, Kai Book 
Przysłowie 25: 
Odgadli: Vilemo, Kai Book 
  
 

27 komentarzy:

  1. Póki co dziewczyny górą !
    Vil, Kai, całusy ! :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziewczyny górą a ja nieco w szoku. W życiu bym nie przypuszczał, że Wam to tak szybko pójdzie. Razem się za to zabrałyście czy co? A ja chciałem jakąś literę dać, bo wydawało mi się za trudne ...

      Usuń
  2. Kurde a ja dopiero teraz odnosnik zobaczyłam :(

    OdpowiedzUsuń
  3. Vil, Ty jesteś niemożliwa ...:)
    Aszka_

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie zaprzecze Aszka :-))
    Krzyś, uprasza sie o zanotowanie punktu :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już dopisuję, nie mógłbym usnąć, gdybym nie dopisał ...

      Usuń
  5. Bingol ! :D
    Aszka_

    OdpowiedzUsuń
  6. Te przyslowia to w poniedzialki? Ja w środy zaglądam i zawsze po tyle. Kij tam.. tum razem 3 minuty i 26 sekund mi zajęło :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tobie by wystarczyły miejsc dwóch pierwszych wyrazów i byś piorunem odgadła ...

      Usuń
  7. Tak, nowe przysłowie zawsze w poniedziałek wieczorem o bliżej nieokreślonej godzinie.
    3 minuty? To ja nawet bym nie zaczął się zastanawiać od czego zacząć :)

    OdpowiedzUsuń
  8. wy dziewczyny to szybkie jestescie. Ja 5 przyslowie chyba z godzine szukalam
    Kai Book

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kai, to Vil taka zdolniacha, ja 5-tkę umoczyłam.
      Nie znalazłam gadziny.
      Aszka_

      Usuń
    2. Vil mnie tu zmusza do intensywnego myślenia pod tytułem: Jak ona to robi?

      Usuń
  9. Jest i 7 :) poszlo na whatsapp :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Odpowiedzi
    1. Nie zdążyłem zamknąć laptopa zwanego przeze mnie raptopem ...

      Usuń
  11. Co zrobisz jak nic nie zrobisz.😁

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba tylko mogę nauczyć się szybciej zamykać raptopy :)

      Usuń
  12. Odpowiedzi
    1. Poszło i doszło, było najtrudniejsze z dotychczas ...

      Usuń
  13. Otóż to.. 2 dni mi zajęło!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo za szybko chciałaś ... Powoli trzeba, delektować się pięknem polskich przysłów ;-))

      Usuń