środa, 17 lutego 2016

0193. Maruda Zenek - rebusy ***

           Dzisiaj jest Dzień Kota, więc wszystkim Kotom
   
                                     tradycyjne 100 lat!


To dwa moje Mroczka i Tigul
Tigul ma tylko jedno zdjęcie z prostą głową i to tylko dlatego, że udało mu się ją o coś oprzeć. Pozostałe fotki przedstawiają go powyginanego jak płozy sanek. Tigul nie jest zwykłym kotem. Tak przynajmniej twierdzi Mroczka. 
 

Mój znajomy Zenek dowiedział się, że zamieszczam zagadki na stronie 
i chciał, bym mu link podesłał, co też uczyniłem.
Za kilka dni spotykam go i pytam:
- No jak, podoba się stronka z łamigłówkami? 
Znając Zenka nie spodziewałem się, specjalnego entuzjazmu, ale on nawet neutralnego stanowiska nie przyjął, tylko od razu przeszedł do marudzenia.
Jego pierwsze słowa brzmiały właśnie tak:

1.   Rebus klasyczny:







 Początkowe litery:  S. T. B.

1 p

Rozwiązali: Antykwa, Kai Book, Petunia, kocieoczko, Bingola, Gra, Aszka_, brzydula-b, janusmakroniusz, birbant, joko 




- Co?  I czego jeszcze? Zapytałem nieco zirytowany. 
- Najpierw rozwiąż to, co już jest. Nawiązałem do odpowiedzi
Zamiast wspomnieć o pozytywach stronki, od razu zaczął od tego, czego tu nie znalazł. Kontynuował dalej swój wywód, z którego wynikało, że nie doszukał się... 

No właśnie, rozwiązując te cztery poniższe rebusy, można się dowiedzieć, czego się tu nie doszukał. 

(Klasyczny, homonimowy i dwa anagramowe, kolejność do odgadnięcia).

2.





Rozwiązali: Antykwa, Kai Book, kocieoczko, Bingola, Gra, Aszka_, birbant, joko  

3.


Rozwiązali: Antykwa, Kai Book, kocieoczko, Bingola, Gra, Aszka_, brzydula-b (p0), birbant
4.


Rozwiązali: Antykwa, Kai Book, kocieoczko, Bingola, Gra, Aszka_, birbant, joko
 
5.


Rozwiązali: Antykwa, Kai Book, kocieoczko, Bingola, Gra, Aszka_, birbant, joko

 
 Jakie pierwsze zdanie wypowiedział Zenek na temat mojej strony i czego jeszcze na niej nie znalazł? (Marudą był, jest i zapewne zostanie - nie obgadując nikogo). Do tego złośliwy.


Rebusy 2-4 zawierają rozwiązania w dopełniaczu l. mnogiej.
  
1 p za pierwszy rebus
Za każde dwa dalsze rebusy 1 p
Razem za dzisiejsze zadanie 3 p.

Na koniec zadanie bez punktów. Petunia wysłała kalambur (Dziękuję). Dałem radę a Wy?


Kobieta, dopust boży

Żadna z niej artystka, raczej pesymistka 

Rozwiązali: Bingola, Antykwa, Kai Book, Gra, Aszka_, brzydula-b, humoreska 


Jak ktoś ma coś oryginalnego (własnego a nie znalezionego w sieci), to może nadesłać, wspólnie się zastanowimy.


No i to tyle na dzisiaj.

                                      

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz