środa, 27 grudnia 2017

0289. Pantropa Wiktor VIII ** Jednym słowem *

Witam

Święta za nami, ale jeszcze czeka nas przywitanie Nowego Roku 2018. Jak długo tu już jesteśmy razem? Wierzyć się nie chce, ale to będzie prawie pięć lat!

Oto nowa pantropa, przygotowana specjalnie dla Was. 


Określenia wyrazów


Spodek na deser 26-33-23-18-13-36-5-8

Dawne okowy 6-12-17-27

Wyparła tarę 30-19-21-34-32-16

Dach świata 14-3-25-1-22

Roślina owadożerna 4-29-11-10-31-2-7-28-15-24

Metal jak od końca prezent 35-9-20


Buzie

Baryczne lub demograficzne

Brak ciepła

Skrzydlaty amator czereśni

Okno w dachu auta

Otwory barci w kształcie prostokąta, przez który bartnik ma dostęp do gniazda pszczół

Gąbka z bajki

Parzą, choć nie są gorące

Arabka z kopytami

Niemiecka marka sprzętu agd (3 litery)

Chmura

Stolica Wietnamu

Imię Soliman, grała Agatę w "Łódce"

Bije damę

Pałąk, rączka

Gryzoń przy komputerze

Skały osadowe z biura Iliuszyna



Rozwiązali: Gra, Kai Book, Antykwa, Aszka_, Bingola, joko, birbant

Dawno nie było na tej stronie zadania w którym jednym słowem określało się dwa lub więcej wyrazów lub określeń. Jedni nazywają to benaskami, inni inaczej. Dziś przygotowałem dla Was pięć takich nowych zadanek "Jednym słowem" *. Za wszystkie rozwiązania 1 punkt.

1. Rózga Witolda
2. Głębia, giń w wodzie
3. Działo do rozdrabniania
4. Zdejmowanie obraz
5. Straż się rozwidnia

Rozwiązali Vilemo, Gra, Aszka_, Bingola, tomekloko, janusmakroniusz, birbant, joko, Ewa, humoreska

Krówkowo

Na tym jeszcze  nie koniec. Tym razem Petunia przygotowała dla pozostałych zagadkę fotograficzną, której nie byłem w stanie rozwiązać  a tym samym nie udało by mi się wygrać krówki. Jednak przed Wami nadal ta szansa istnieje. 
Pytanie brzmi: Jak nazywa się rejon naszego kraju przedstawiony na poniższej fotografii?  Gdzie on się znajduje? Kto wie, niech napisze odpowiedź w komentarzu.



Podejrzewam, że zaraz odezwą się głosy tu i ówdzie, że pytanie ekstremalnie trudne ...  Ale czy jakieś pytanie Petunii było łatwe? Dla pierwszej osoby, która precyzyjnie na to pytanie odpowie czeka tym razem ukraińska krówka zwana Korivką. Petunii za zagadkę wołowina w papierku wędruje również, jako honorarium ... 



Następnym razem spotykamy się już w Nowym Roku 2018. Wszystkiego Najlepszego!

(32TDS)
 

11 komentarzy:

  1. Hej Benasek,

    To Gmina Spytkowice

    Pozdrawiam
    Kai Book

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę bardzo, kogo nasze skromne progi widzą! Oczywiście dobrze. To zdjęcie stawów w gminie Spytkowice (koło Zatora). Również pozdrawiam

      Usuń
  2. Dziękuję!!!

    ostatnio brak mi czasu:-(
    ta ukraińska Korivka mnie zmobilizowała.
    Gratulacje dla Petunii, fajną wymyśliłaś zagadkę

    Mam zamiar nadrobić zaległości na Twoim Blogu

    Kai Book

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Petunia taką wymyśliła, że ja nie odgadłem. W ogóle, to nawet nie wiem, jak miałbym to odgadnąć? Skąd można wiedzieć, że to stawy koło Zatora? Dla mnie to było cholernie trudne!

      Usuń
  3. Dla mnie powinno być łatwe.. mieszkałam blisko przecież.. Gratuluje Kai Book!:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Kai Book moje gratulacje. Ben jednak ktoś rozwiązał moją zagadkę.:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ludzie ja podziwiam Was ... Siedem stawów i zagadka rozwiązana. Ja pamiętam, jak bez wahania odpowiedziałem "Stawy Milickie". Wrzućcie w Google grafika. Czyż nie są podobne? Powinienem chociaż kopytka od krówki dostać ...

    OdpowiedzUsuń
  6. Zasłużyłeś na kopytka ziemniaczano-serowe benasek. Ja też Milickie Stawy wyniuchałem ale dobrowolnie rezygnuję z kopytek bo nie lubię.
    Również gratuluję Kai Book.

    OdpowiedzUsuń
  7. Kai Book, szacun :)
    PS. Ucieszyłam się na "benaski" !

    OdpowiedzUsuń