środa, 27 czerwca 2018

0315. Kalambur *, Pantropa Wiktor XXIII ** i Krówkowo

Witam 

Na początku miła niespodzianka.

Bingola 
  przekroczył niedawno  

500 punktów! 

Z tej okazji oczywiście składam serdeczne gratulacje. 

Wszystkiego najlepszego! 

Niedawno sfotografowałem kawałek terenu z jaszczurką. Był już na blogu zaskroniec, żaba, padalec, koty. Jaszczurki chyba jeszcze nie szukaliście. Osobiście przeze mnie sfotografowana, dostała imię (Stefania) i teraz pytam się, gdzie na tym zdjęciu ta Stefania jest? Odpowiedzi przy okazji kalamburu lub pantropy lub bez okazji.



Kalambur *   

Łajdactwa kobiety 
Chwycenie za grzbiety

Rozwiązali: Antykwa, Bingola, Petunia, Vilemo, Gra, janusmakroniusz, Kai Book, Aszka_, Ewa, humoreska , joko, birbant


Pantropa Wiktor XXIII **



Objaśnienia wyrazów:


Laufry 11-2-13-24-5

Mieszkanie na poddaszu 8-12-20-17-23-3-27-31

Filmowy bohater Bahdaja 22-9-18-26-32

Mknie po bieli na deskach 29-19-15-14-6-21-10-25

Rowerowa prądnica 4-1-30-16-7-28

Nerki, wątroba i serce

Żołnierz na koniu

Artyleryjski ostrzał

Miasto wojewódzkie z Ławicą

"Żywemu nie przepuści"

Trójwymiarowy obraz

Zgromadzenie, pikieta

Ciągnięta przez ciągnik siodłowy

Grzyb jak ssak łowny

Z Taipei

Metal o symbolu Rh

Gra hejnał

Z kądzielą w parze

Cukierki w rulonie



Rozwiązali: Antykwa, Bingola, Kai Book, Gra, janusmakroniusz, Aszka_, joko, birbant
 

Krówkowo

Dzisiejszą zagadkę przygotowała Petunia. Należy odpowiedzieć, co na poniższej fotografii się znajduje, można jednym słowem, następnie napisać to w komentarzu. 



Dla pierwszego który prawidłowo odgadnie, co to jest, czeka ta oto krówka.  




Petunia oczywiście również taką słodką wołowinkę jako honorarium za zagadkę otrzymuje.

10 komentarzy:

  1. To są grzyby. Nie pamietam nazwy widziałem takie o średnicy 30 cm.

    OdpowiedzUsuń
  2. To chyba gatunek purchawek ale raczej niejadalne.

    OdpowiedzUsuń
  3. Antykwa wygrywasz. Gratulacje.

    OdpowiedzUsuń
  4. A ja myślałem że to kulki gradu
    (Bingola)

    OdpowiedzUsuń
  5. Swego czasu byłem namietnym grzybiarzem. W lasach NRDowskich na terenach wojskowych było zatrzęsienie grzybów w rozmaitych gatunkach.

    OdpowiedzUsuń
  6. Czasznica olbrzymia sie to nazywa.:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Serdecznie gratuluję Antykwie, nie wiedziałem, że z niego taki grzybiarz. Tyle razy miałem wątpliwości, czy grzyb który wcinam to mój ostatni, czy nie. Teraz wiem, do kogo się wcześniej powinienem zgłosić.

    OdpowiedzUsuń
  8. Z nazwą czasznica sie nie spotkałem szukając swego czasu w pilzatlasach.
    Od czasu jak miałem w lesie bliskie spotkania z kleszczami już do lasu, na grzyby nie chodzę, więc obecnie już żaden ze nie grzyboznawca. Przykro mi. ;-) Ale jak znajdziesz czubajkę kanię to możesz mnie zapytać, odpowiem.

    OdpowiedzUsuń
  9. Zajrzałem do Wiki Vil. Pod hasłem czasznica znalazłem stare określenie purchawica olbrzymia i ta właśnie nazwa jest mi znana. Ja grzyby zbierałem w latach siedemdziesiątych a nowa nazwa obowiązuje od 1997 więc wszystko gra, Ty masz racje i ja też. :-))

    OdpowiedzUsuń
  10. Dodam, że jaszczurkę Antykwa też znalazł! Brawo. Jaszczurka jest i czasem mi się wydaje, że się uśmiecha do szukających

    OdpowiedzUsuń