środa, 18 lipca 2018

0318. Kalambur * Pantropa Wiktor XXIV ** Krówkowo

Witam

Powoli dochodzimy do końca Krówkowa, więc dzisiaj krówkowy

Kalambur * 
 
Rolady bez lady majtek wie
Tak o krowie ktoś nam powie 

Rozwiązali: janusmakroniusz, Vilemo, Bingola, Gra, Antykwa, Petunia, Aszka_, Kai Book , joko, humoreska, birbant


Pantropa Wiktor XXIV ** 



Określenia wyrazów

Łóżka chowane w dzień w regale (l.mn.)

32-17-18-9-31-34-5-2-30-28-21-3-12

Australijskie drzewa koali (l.mn.)

1-7-24-26-15-23-29-17-33-11-13

10 dni 8-25-16-20-6-4

Bossowie dla juhasa (l.mn.) 22-10-27-4

Ryba drapieżna, rap

Wieś w gminie Orneta (anagram pino)

Ekscentryk, cudak

Dawna złota moneta

Powieść Reymonta

Józef z PSL-u, były marszałek

Partner do tańca

Między zerem a dwoma

Działa (l.mn.)

Mierzy ciężar (czasownik)

Baza, część monumentu

Wieś w gm. Oborniki (anagram Nyscy)

Kwiaty ogródkoe lub balkonowe (l.mn.)

Apaszka

Pierwiastek ważny m.in. dla tarczycy

Kłody drewna (l.mn.)

Kryte gontem lub papą (l.mn.)

Bogini zwycięstwa




Rozwiązali: Bingola, Kai Book, Gra, Antykwa, Aszka_, Ewa, joko, birbant
 
 
Krówkowo   

Dzisiaj zagadkę do Krówkowa przesłał janusmakroniusz. 

Najpierw na rozgrzewkę. Jest to utwór zespołu Yello "She's got a gun". Fragment tego utworu był wykorzystywany w pewnej  dość znanej audycji - audycja istnieje do dziś. Prawda że łatwe. 

To teraz przejdźmy do pytania finałowego. 
Oto drugi utwór: kapela 10 CC "I'm mandy fly me". Fragment tego utworu był wykorzystany do czołówki pewnego programu telewizyjnego z lat 80-tych. Program był monotematyczny, czyli zajmował się  jedną dziedziną i w moim odczuciu cieszył się oglądalnością. 

Należy więc odpowiedzieć, o jaki to program chodzi. Kto pierwszy napisze jego nazwę w komentarzu, otrzyma tą oto rosyjską krówkę.



Janusmakroniusz taką krówkę zdążył już otrzymać kilka tygodni temu. Nawet nie zapytałem, jak smakowała, ale przecież jest oczywistą sprawą, że każda krówka jest smaczna. 

3TDS

42 komentarze:

  1. oczywiście że zżarłem krówkę - jedną (podzielona na trzy - musiałem odpalić działę dzieciom. Bardzo się gapiły). Została mi jeszcze jedna (tylko) :D janus

    OdpowiedzUsuń
  2. Odpowiedzi
    1. To nie Sonda. Też myślałem z początku o tym programie. Niestety, janus coś innego wymyślił.

      Usuń
  3. rozgrzewka to jingle LP3
    Kai Book

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozgrzewka prawidłowo, teraz pytanie główne ... :)

      Usuń
  4. 10 c .c. to był dżingiel jakiegoś programu sportowego (ta solówka w środku utworu)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba Sportowa Niedziela

      Usuń
    2. No i właśnie o nazwę tego programu chodzi ...

      Usuń
    3. Sportowa Niedziela niestety nie.

      Usuń
    4. ciepło, ciepło MiSt - ta solówka w środku i to jest słuszny kierunek. janus

      Usuń
  5. no to jesteś już rozgrzana Kai Book. Teraz rozgrywka finałowa. Tylko uważaj bo gdzieś się czai Vilemo :D. janus

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. na czolowki z lat 80 jestem troche za mloda :-) Kai

      Usuń
    2. nadal jednak trzymam kciuki :D. janus

      Usuń
  6. Sportowy magazyn sprawozdawczy... Wincyj opcji nie mam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten sportowy program miał inną niestety nazwę ...

      Usuń
    2. Tomuś: rus ze copką :D

      Usuń
  7. Magazyn sportowy Gol...
    Wiem jak ta krówka smakuje.

    OdpowiedzUsuń
  8. Magazyn Piłkarski Gol..

    OdpowiedzUsuń
  9. Janus Ty juz więcej zagadek nie wymyślaj:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ale dopiero pierwszy raz spróbowałem :D janus

      Usuń
  10. Może magazyn reporterow sportowych "Aut"?:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Janus dawaj tu jakąś następną podpowiedź, bo krowa mi tu czeka i ryczy ...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jak już zapewne Wszyscy się zorientowali, czołówka jest z programu sportowego.
      Ukazywał się On (chyba, jeśli dobrze pamiętam) raz w tygodniu. Tytuł był odzwierciedleniem czasu - jak długo trwał ten program. Nazwa składa się z pięciu wyrazów. Powodzenia. janus
      P.S.
      Mam jeszcze jedna podpowiedź :D

      Usuń
  12. Czy to po prostu nie nazywało się STUDIO SPORT?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie, Studio Sport miało inną czołówkę. janus

      Usuń
  13. "Sportowa niedziela" czy moze "Piłkarska kadra czeka"...

    OdpowiedzUsuń
  14. A To Ci Dopiero Heca! - jest pięć wyrazów to pewnie zgadłem janus.
    Na nic więcej w tej materii mnie nie stać. ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "... A to Ci dopiero heca...", rzeczywiście ma pięć wyrazów, ale nie ma nic o czasie - ile trwałą ta audycja -to trzy słowa + plus dwa dodatkowe słowa. janus.

      Usuń
  15. Kuzwa..300 sekund z Ewą Kuklińską?:D

    OdpowiedzUsuń
  16. Może "Sportowe rytmy tygodnia..."?

    OdpowiedzUsuń
  17. ponieważ zwrócono mi uwagę (zarazem słuszną za co jeszcze raz dziękuję), szybko poprawiam. Program w nazwie posiada oznaczenie czasowe (jak długo trwał na antenie) była to po prostu cyfra. Ja fonetycznie policzyłem ją i zamieściłem informacje o 5 wyrazach. Jednak cyfra o której mowa stanowi jeden wyraz, więc tak naprawdę są to 4 wyrazy.
    Jako przeprosiny dorzucam kolejna wskazówkę. Program był prowadzony przez pana Włodzimierza Zientarskiego. janus

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystko się zgadza z tym, że tam jest liczba, nie cyfra.

      Usuń
    2. i znów gafa - przez słowo cyfra miało być liczba. janus

      Usuń
  18. 1500 sekund wielkiego sportu Kai Book

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. chylę czoła ( a mówiłaś że jesteś za młoda :D janus

      Usuń
    2. Chylę czoło, ja przyznaję się, nie zgadłem tej psia kość trudnej zagadki ...

      Usuń
  19. janus, benasek nie zawstydzajcie mnie, az sie zaczerwienilam :-D Ja jestem skromna dziewczyna.
    janus jestem za mloda :-D ale internet to skarbnica wiedzy Kai Book

    OdpowiedzUsuń
  20. Brawo Kai! Mnie juz szlag trafiał z niewiedzy i nawet nie czytałam podpowiedzi tylko zerkalam co chwilę czy ktos wreszcie zgadł i zaspokoil moją ciekawość:D.
    Gratulacje!:)

    OdpowiedzUsuń
  21. Nie zgadłem, bo mnie nigdy sport teoretycznie nie interesował. Szukałem i wywróciłem net do góry nogami ... Nie znalazłem. Następna, ostatnia zagadka tak trudna nie będzie.

    OdpowiedzUsuń