środa, 5 grudnia 2018

0338. Kalambur *

Kalambur * 

Istnieją gdy ktoś w kiciu przebywa
Ich pomoc czasem potrzebna bywa 

Rozwiązali: Bingola, Vilemo, Antykwa, janusmakroniusz, Aszka_ , Petunia, birbant, Gra, Ewa, humoreska, joko


Dziś kolejne pytanie na które nie mogę znaleźć nigdzie odpowiedzi. Może ktoś odpowie.

Dlaczego na polskich monetach (1gr, 2gr, 5 gr) widnieją liście dębu czerwonego pochodzącego z Ameryki Północnej, który w Polsce jest gatunkiem inwazyjnym? Czym ten dąb się zasłużył, że na wieki został na uwieczniony na monetach?

6 komentarzy:

  1. "Wiodącym motywem ikonograficznym rewersów są liście czerwonego dębu amerykańskiego, najsilniejszego drzewa w naszej strefie klimatycznej i równomiernie rosnącego na całym obszarze Rzeczypospolitej"

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Być może i tak było... Dobrze, że się n ie rozpędzili i nie dali sekwoi. To są dopiero "bycze" drzewa ... Jak ja będę wybijał swoją monetę to na rewersie będzie sekwoja.

      Usuń
  2. To nam strzeliła konkretnym wykładzikiem nasza skrzydlata.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak dowaliła, że aż mnie zatkało. Dopiero, co się odetkałem :)

      Usuń
  3. No bo jest najsilniejszym drzewem w naszej strefie klimatycznej,rosnie szybciej niz nasze dęby i ogolnie zdominowal nasz polski drzewostan :) Brawo ja! :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miałem tego dęba za oknem. Faktycznie, liście jak żylety, twarde i mocne. Podejrzewam, że jak się armie światowe dowiedzą, zaczną liście na pancerze przerabiać.

      Usuń