środa, 11 grudnia 2019

0390. Pantropa Wiktor LXVI ***, kalambur *

Witam 

Na początku muszę przyznać, jestem pełen uznania, że można tak szybko odgadnąć przysłowie, znając tylko ilość wyrazów i liter. W tej dziedzinie jak widać panie są bezkonkurencyjnie! Idąc dalej, można zauważyć, że każde przysłowie da się oznaczyć w ten sposób, że zostaną tylko podane ilości liter w danych wyrazach. W przypadku drugiego przysłowia byłby to szereg cyfr: 53 33 64 33 65, a trzeciego 56 19 11 63 26. (Gdyby któryś wyraz miał więcej niż 10 liter, należałoby przed cyfrą dać zero, oznaczające, że mamy do czynienia z liczbą większą niż 10). Idąc jeszcze dalej można by było zadać pytanie, nad którym chyba nikt do tej pory się nie zastanawiał: Czy są w polskim języku przysłowia, mające taki sam wspomniany "zapis" cyfrowy? 
Może kiedyś to sprawdzę.

Pantropa Wiktor LXVI ***  


Określenia wyrazów: 
Ssaki, ich wydzielina służy do utrwalania zapachu perfum 20-9-19-8-28-12-10-2
Młody orzełek 5-1-22-11-6-4-16
Nieudacznicy, ofiary losu 30-31-23-14-29-7
Nazwisko polskiego piosenkarza (Siwy włos) 32-3-17-15
Przen. łobuzy, nicponie 24-13-21-25-18-26-27

Zaciśnięte dłonie
Odpowiedzialne za niszczenie metalu (l.mn.)
Zarost pod nosem (l.mn.)
Limak
Koryta w stajni
Żydowska świątynia
Kosmetyk w płynie
Miejsce działań wojennych
Gaz jak reklama
Rodzaj lekkich, szybkich łodzi (l.mn.)
Część roku
Przepływa przez Belgrad
Gatunek agawy lub mocne włókno, produkowane z niej
Odgłos powstający przy uderzeniu o siebie twardych przedmiotów 

Rozwiązali: Bingola, Kai Book, Gra, Aszka_, Antykwa, joko, birbant

Kalambur *

Bazar odmawiają
Panie ubierają 

Rozwiązali: Vilemo, Bingola, Kai Book, Petunia, birbant, Gra, Aszka_, Antykwa, joko, humoreska, Ewa

Pytanie:

Wczoraj spotkałem na lotnisku pewnego faceta. Oto skrót naszej rozmowy:
- Skąd pan wraca - spytałem. 
- Z Korei Północnej. 
- Ooo, to faktycznie ciekawe. A gdzie pan teraz leci?
- Do USA. Niedługo mam wylot. 
- Trudno wam o wizy do USA i Korei Północnej? Drążyłem temat. 
- By lecieć do wspomnianych krajów my - tutaj podał narodowość, wiz nie potrzebujemy. 
Pogadałem z nim jeszcze chwilę, po czym się pożegnaliśmy. 

Jakiej narodowości był mój rozmówca?

Odgadli: Bingola, Vilemo, Petunia, Kai Book

Odpowiedzi proszę na priv.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz