środa, 1 stycznia 2020

0393. Kalambur *, pantropa Wiktor LXIX ***

Witam w Nowym Roku!

Kalambur * 

Upiorów zagra na niby rolę 
I tak narzeka że ja pitolę

Rozwiązali: Kai Book, Bingola, Vilemo, Aszka_, birbant, Liya, janusmakroniusz, Gra, Antykwa, joko, humoreska

Pantropa Wiktor LXIX ***


Określenia wyrazów:  
Amebozy 9-3-19-1-16-6-20-22-5-26-11
Komórka budulcowa wątroby
15-2-24-13-8-23-21
Pracuje w kwiaciarni
17-4-12-27-14-25-7-28-10-18
Nalepki na szybę będące dowodem opłaty za przejazd autostradą
Mieszkańcy Rygi i okolic
Śliwka chińska
Rodzaj głębokiej patelni
Kanał z nieczystościami
Aleje lub ulice wyłączone z ruchu kołowego
Słodki wyrób cukierniczy w skład którego wchodzi karmel i miazga nasion oleistych
Między kolanem a stopą 
Drożdżówka lub ciasto
Skutek kontaktu ciała z gorącym materiałem
Najszybszy bieg konia

Rozwiązali: Kai Book, Bingola, Aszka_, Gra, joko

Kalambur birbanta 

Wiertło - owalne - Tuska
chory chętnie się w niej pluska 


Rozwiązali: benasek, Kai Book, Bingola, Vilemo, Aszka_, Liya, Gra, Antykwa, joko, Ewa, humoreska 

Kto pierwszy?   I

Na jego cześć nazwano dwa istniejące niezależne obecnie państwa. (Należy wziąć pod uwagę pełne nazwy państw). Jest jedyną osobą na świecie upamiętnioną w ten sposób. O kim mowa? Należy podać imię i nazwisko tej osoby 

Pierwsza odpowiedziała Kai Book

Czas na podsumowanie minionego roku. Do wczoraj trwały dwa konkursy. Pierwszy, geograficzny, opisany tutaj. Należało znaleźć najmniejszą wyspę która należy do trzech niezależnych krajów. Taką najmniejszą wyspę wskazał Bingola i tym samym wygrał. Nagrodą jest książka. Prawidłową odpowiedzią jest po części sztuczna wyspa Cairn - monument będąca jednocześnie trójstykiem pomiędzy trzema krajami: Szwecją, Norwegią i Finlandią. Zbudowana została pod koniec XIX wieku przez rządy Norwegii i Rosji. Tak ona w 2016 roku wyglądała: 


 Google.Street View 2016

 Niewiele większą jest podana przez Bingolę wyspa na rzece Mozeli w pobliżu Schengen, która należy do Francji, a jej mała część jest kondominium Niemiec i Luksemburga. Nie twierdzę jednak, że nie ma jeszcze mniejszych wysp, wszak świat zmienia się właściwie każdego dnia.

Drugim był konkurs filmowy podzielonym na dwie części. Jego pierwsza część również skończyła się pod koniec minionego roku. Przez kilka miesięcy wyglądało tak, jakby trzech osobników (Aszka_, Bingola i ja) goniło przysłowiowego króliczka którym była Kai Book. Tutaj rezultaty tych zmagań.


 Foto

Króliczka nie złapaliśmy, z filmami zawsze wyprzedzała nas o kilka pozycji i tym samym to ona wygrała konkurs. Również serdecznie gratuluję. Doceniam codzienne, przez kilka miesięcy wchodzenie na stronę, mozolne szukanie, sprawdzanie i wpisywanie linków filmów. Każdy z wymienionych uczestników otrzyma książkę. 
Druga część konkursu, w której oczywiście mogą brać udział nie tylko wcześniej wymienieni, rozpoczyna się jutro. Szczegóły podałem w tym wpisie
Zapraszam.  


7 komentarzy:

  1. Hahaha, piękne !:P Lepszej fotki na ten nasz pościg nie ma w całej galaktyce !:D
    A swoją drogą, to takiej mobilizacji jeszcze nie było. Kurczę dzień w dzień przez miesiąc u benaska po uprzednim grzebaniu na Filmwebie. To było coś !
    Gdyby konkurs trwał do lipca jak miało być pierwotnie, to byśmy chyba powariowali.
    Ja już pod koniec traciłam orientację co kto wstawił, ba ! Nawet swoich tytułów nie pamiętałam i momentami traciłam wzrok kiedy sprawdzałam Wasze ;)
    Brawo Kai !!!
    Aszka_

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aszka_, rozbawić potrafisz jak mało kto ... Uśmiałem się do rozpuku, czytając powyższe. Przyznam, że i ja byłem gdzieś przy rogatkach miasteczka zwanym Wariatkowo. Ale z tą Anną to tak dowaliłaś do pieca, że o mało co się nie przewróciłem. Blisko 50 tytułów Anna! W życiu bym na to nie wpadł. Już mnie korci pytanie, czy jest ktoś taki, kto te wszystkie Anki obejrzał? To który najfajniejszy? Którego nie warto polecać? Pytań od cholery ... A czy inne też są takie? Już chciałem Marię sprawdzić, ale tutaj pewnie tematy by się powtarzały a miały być inne... No zobacz, jak zwariowałem :)

      Usuń
    2. Dzieki Aszka_, choc tym razem to po Annie nawet nie mam szans :-)

      Usuń
    3. Nie ma co płakać, to dopiero początek :)

      Usuń
  2. Simón Bolívar - Od jego nazwiska utworzono nazwy dwóch niepodległych państw: Boliwii i Wenezueli (pełna nazwa to Boliwariańska Republika Wenezueli)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. z pospiechu zapomnialam sie podpisac :-)
      Kai Book

      Usuń
    2. Nie może być inaczej. To prawidłowa odpowiedź.

      Usuń