środa, 4 marca 2020

0402. Kalambur *


Witam  

Na początku miła informacja. 
Joko osiągnęła niedawno 10 punktów. 
Witam więc serdecznie na mojej stronce i życzę wszystkiego najlepszego. 
Mam nadzieję, że się tu dobrze bawisz.   


Kalambur * 

Zjada ten co nic nie robi
Ale go poroże zdobi

Rozwiązali: Vilemo, janusmakroniusz, joko, Bingola, Antykwa, Kai Book, Petunia, birbant, Aszka_, humoreska, ihtiel, Ewa, Gra

birbant 

O rudym rydzu śpiewała - zwierzę, co opluje
Atakuje tego, co w sklepie kupuje. 


Rozwiązali: Vilemo, joko, Bingola, Kai Book, Petunia, humoreska, Ewa, Gra
 

Kto pierwszy? 

Znalazłem niedawno metalową płytkę w kształcie czworokąta. Zwróciłem uwagę na kąty w tej figurze która jak sama nazwa wskazuje ma ich cztery. I co się okazało? Kąt drugi był 2x większy od pierwszego, kąt trzeci 2x większy od drugiego a czwarty 2x większy od trzeciego. 
Kto pierwszy poda w komentarzu, jakie wartości kątów ma ta płytka ma szansę otrzymać jeden wesoły punkt. 

Pierwszy prawidłowo odpowiedział  
Antykwa 

15 komentarzy:

  1. Birbant dałeś ciala. Ona nigdy nie śpiewała "Rudego rydza" :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Birbant, dawaj jakieś dovodum na to, że ta pani śpiewała Rydza, bo mnie ludzie zaszlachtują ...

      Usuń
  2. Bo nie spiewala :P Spiewala mnostwo innych ale tej nie;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Birbant twierdzi, że śpiewała ... Miał się tu kolega wypowiedzieć, ale napisał na blogu ...

      Usuń
  3. Kąt 1 - 24, 2 - 48, 3 - 96, 4 - 192 stopnie.

    A co do rudego to chyba Koterbska.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak Antykwa, to prawidłowa odpowiedź! Gratuluję.

      Usuń
  4. Moze o innym grzybie spiewala?:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak może być, wszak grzybów tyle, że ja pier ...

      Usuń
  5. Joko, fajnie że jesteś ! :)
    Aszka_

    OdpowiedzUsuń
  6. Antykwa,Majdaniec spiewala Rydza :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Majdaniec? A czy ona nie jest przypadkiem córeczką niejakiego Maja i Dańca?

      Usuń
  7. Na pierwsze wspomnienie, z głowy - Koterbska.
    Po zastanowieniu - Majdaniec. Masz rację Vil.

    OdpowiedzUsuń
  8. Myślę że kształt czworokątnej płytki z takimi kątami niejednego by zadziwił i zasiał wątpliwość czy to naprawdę jest czworokąt.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Znając Ciebie Antykwa z pewnością taką płytkę żeś sobie w domowym zaciszu zmalował. Kto jeszcze tego próbował? Oczywiście, przyznaję się, że ja też. Jako, że troszkę przypomina sylwetkę pewnej bardzo ciekawej góry - Ślęży, na początku miałem nawet ochotę wstawić tu moją jej fotkę. (Moją jej fotkę, ale zbitka). Jednak zrezygnowałem, bo różnice są zbyt duże.

      Usuń