środa, 1 kwietnia 2020

0406. Kalambur * mrówka Zofia znów ma problem.

Witam 

Kalambur *   

Chłopczyk jednak beczy
Dryg do różnych rzeczy

Rozwiązali: Kai Book, Bingola,  joko, Vilemo, Aszka_, Antykwa, humoreska, ihtiel, Ewa, Gra

Kalambur birbanta

Szachy - wnętrze na wierzchu u odzieży
Zielonych przekraczać nie należy

Rowiązali: Kai Book, Bingola, joko, Vilemo, Aszka_, humoreska, ihtiel, Gra
 
Pierwszy anagram birbanta

Choć los okrutnie    _ _ _
Śmiej się, choć przez    _ _ _


Rozwiązali: Kai Book, Bingola, joko, Vilemo, Aszka_, humoreska, ihtiel, Gra


Kalambur Aszki_     

Jam dawniej zjawa
Poeta - sława ! 


Rozwiązali: Kai Book, Vilemo, Gra 
 
Kto pierwszy? 

No tak, teraz dowalę do pieca, pomyśli ta lub tamten ... Ale co ja zrobię, kiedy znów spotkałem mrówkę Zofię a ona:
- ben, wiesz czym się teraz zajmuję?
- Nie wiem, skąd mam wiedzieć? 
- Uczę w mrowisku matematyki i potrzebuje fajnego zadania. Takiego, by moje mrówki trochę się pomęczyły i żeby to było nieznane, oryginalne.
- A proszę cię bardzo Zofio. Nie wiem, czy już go nikt nie zadał gdzieś w świecie, ale zapewniam cię, że to moje, oryginalne. Widzisz ten poniższy żółty wycinek koła dochodzący do środka i czerwone pole? 



- No przecież, że widzę. 
- Które pole jest większe żółte czy czerwone?
- Żółte, głupią ze mnie robisz ben? 
- A teraz druga sytuacja - które pole jest większe żółte czy czerwone?  




Zofia spojrzała na mnie. 
- Czerwone, widać wyraźnie. 
- No to trzeci obrazek.  Teraz mi Zofio powiedz jak się ma pole czerwone do żółtego.

 
- Teraz to na moje oko są mniej więcej równe. 
- To od czego stosunek tych pól zależy? Zapytałem.
- Od kąta między tym zielonym i niebieskim odcinkiem. Niebieski jest promieniem a zielony odcinkiem łączącym środek koła z jakimś punktem na stycznej do okręgu. Tu kąt zaznaczony jako alfa. Mały kąt, żółte pole większe, duży kąt, czerwone większe. To oczywiste.
- Dokładnie tak jak powiedziałaś. To, które pole jest większe, żółte czy czerwone zależy tylko od tego kąta. Znaczy się, że jest także jakiś kąt, gdzie te dwa pola są równe. Trzeci rysunek w przybliżeniu tą sytuację pokazuje. No i ty Zofio a potem twoje mrówki mają znaleźć ten kąt, przy którym pole czerwone jest równe żółtemu. Jaki to kąt? 

- ben, ty żeś chyba przy 1 kwietnia zwariował ...

Pomóżcie Zofii znaleźć ten kąt, bo jeszcze go bidula nie znalazła ...

Kto go pierwszy poda i napisze w komentarzu, (do dwóch miejsc po przecinku wystarczy) otrzyma jeden oryginalny punkt. Przy okazji sprawdzę, czy sam dobrze rozwiązałem to zadanie.

Rozwiązanie podał  

Antykwa
  

10 komentarzy:

  1. tylko nie matematyczne zadanie!! Dalczego Benasku?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Raz w miesiącu (nie obiecuję, ale chciałbym) zapodam coś dla matematycznych "łepków". Ty się Kai nie mazgaj, tylko tablice mat-fiz w łapki i przypomnij sobie co nieco. O ile pamiętam, brałaś się już za matematyczne "labirynty" i nawet Ci to nieźle szło ... Ech ta kobieca kokieteria ... Facet uwierzy a potem masz Ci los :)

      Usuń
  2. Zaraz wpadnie Antykwa (matematyczny umysł) i wymiecie to zadanie :D
    No, jeszcze może gra albo Bingola...
    Sama jestem ciekawa któż to będzie ;)
    Aszka_


    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też jestem ciekawy. Nawet bym jakiś zakładzik zrobił, co z reguły jestem hazardom przeciwny :)

      Usuń
  3. Pomyślę o tym jutro....
    Bingola

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Brawo dla pierwszego chętnego. Bez pierwszego kroku nie ma drugiego, napisał kiedyś filozof Ben i wrócił dalej brzdąkać na gitarze ...

      Usuń
  4. Spróbuję. Jednak się zdziwisz kiedy zajrzysz na mój blog, nawet dzisiaj.
    Telepatia?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Napisałem na Twojej stronce odpowiedni komentarz :)
      Swoją drogę dobre, dobre!

      Usuń
    2. Dodam nieśmiało, że się rzeczywiście zdziwiłem ...

      Usuń
  5. Wg mnie ten kąt to 66 42'12"

    OdpowiedzUsuń