środa, 24 czerwca 2020

0418. Kalambury *, anagram, rebus

Witam 

Wasze zagadki 


Kalambur Ewy 

Oprawca wspak powiększy ona
Wystrzeli gdy uruchomiona


Rozwiązali: benasek, birbant, joko, Vilemo, Aszka_, Bingola, Gra, ihtiel, Antykwa, Petunia  


Kalambur joko

Nagan dodatek do dżinu
Opakowanie, teraz kombinuj


Rozwiązali: benasek, birbant, Vilemo, Aszka_, Ewa, Gra, ihtiel, Antykwa, Petunia


Rebus joko  - ile czego?


Rozwiązali: birbant, Aszka_, Bingola, ihtiel, Antykwa     


Kalambur Aszki_     

Nisko światła lub siana
Bez niej studniówka nieudana

Rozwiązali: benasek, birbant, joko, Bingola, Ewa, Gra, Vilemo, ihtiel, Petunia


Kalambur humoreski  

Boruje na obcasie
Kręci się po klasie

Rozwiązali: benasek, birbant, joko, Aszka_, Bingola, Ewa, Gra, Vilemo, ihtiel, Antykwa


Kalambury birbanta   

1.
Rumaki to litera
Było nie ma i co teraz?


Rozwiązali: benasek, joko, Aszka_, Bingola, Ewa, Gra, Vilemo, ihtiel, Antykwa, Petunia

2.
Obok ssaki olbrzymy
W gębę w czasie zadymy


Rozwiązali: benasek, joko, Aszka_, Bingola, Ewa, Gra, Vilemo, ihtiel, Antykwa, Petunia


Anagram birbanta  

Pewna Dusia, co łamigłówki lubiła

Raz gazetkę z nimi kupiła.
Zagląda w nią pani  _ _ _ _ _ 

Patrzy a tam mnóstwo  _ _ _ _ _

Rozwiązali: benasek, joko, Aszka_, Bingola, Gra, Antykwa


Kalambur *  

Słup z glinowców to Cygan
Jego przykładem nagan

Rozwiazali: birbant, joko, Vilemo, Aszka, Bingola, Gra, Antykwa, Petunia


Kto pierwszy?  
Za ostatnią zagadkę dotyczącą problemu najbardziej kolorowej flagi punkty przyznałem Kai Book i Vilemo. Uzasadnienie napisałem w komentarzu tydzień temu. Problem jest nadal otwarty, bo jak się okazało, jest bardziej skomplikowany niż się to z początku wydawało. Dla wspomnianych dziewczyn, które najbardziej postarały się rozwiązać zagadkę niech dzisiaj zaśpiewa Wang Dalei (王大雷). Zdobywanie informacji na temat tego artysty było samo w sobie dość fascynujące i nie wiem, czy gdzieś w tych chińskich znaczkach, które zresztą bardzo lubię, nie popełniłem błędu. Jeśli tak, proszę o poprawkę. Tytuł piosenki: Zbliżamy się do 40 lat ...


Zagadka. 
Dzisiejsza zagadka jest prosta. Należy znaleźć parę różnych polskich wyrazów będących w stosunku do siebie lustrzanymi odbiciami. Kto znajdzie najdłuższe wygrywa i zdobywa punkt. Oba wyrazy muszą znajdować się na stronie słownika języka polskiego sjp.pl
Moja propozycja, każdy składający się z pięciu liter: 
zakop - pokaz
Jeśli ktoś znajdzie dłuższe, proszę o wpisanie takiej pary do komentarza. 
Czas do poniedziałku 29.06.2020

Bingola: (7) minorka - akronim
gajgaja: (7) monokok - kokonom 
Aszka_: (7) melonik - kinolem
benasek: (7) menatem - metanem
     

26 komentarzy:

  1. oto łzy me i pokuta
    A tu kopiemy złoto.:D

    OdpowiedzUsuń
  2. i ma ładna szlaban - na bal z sandałami

    OdpowiedzUsuń
  3. Anielko- okleina
    Iza łowi- Iwo łazi
    Korki włóż- żółwi krok
    Małysz- zsyłam
    Latem-metal

    OdpowiedzUsuń
  4. Akurat- Taruka
    Korab-barok
    Malabo-obalam

    OdpowiedzUsuń
  5. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  6. Aton - nota.

    Kurna, zmęczony jestem i narobiłem błędów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nic się birbant nie stało, dziś wypoczęty dasz czadu :)

      Usuń
  7. Melonik - kinolem

    Aszka_

    OdpowiedzUsuń
  8. majak - kajam
    mangan - nagnam
    metka-aktem
    mokra - arkom
    monokok - kokonom

    OdpowiedzUsuń
  9. mokro - orkom
    morgo - ogrom
    motana - anatom

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. chyba miały być tylko dłuższe :(

      Usuń
    2. Tak, miały być dłuższe i różne. Nic jednak nie szkodzi, że opublikowałaś krótsze, może staną się inspiracją do stworzenia dłuższych?

      Usuń
  10. Powtórzę jeszcze raz zasady tej zabawy. Należy znaleźć parę (dwa) różnych polskich wyrazów będących w stosunku do siebie lustrzanymi odbiciami. Oba wyrazy muszą znajdować się na stronie słownika języka polskiego www.sjp.pl
    Na razie najdłuższą taką parę podał Bingola: Minorka - akronim oraz gajgaja: monokok - kokonom. Te wyrazy są dopuszczalne do gier na w/w stronie. Jak łatwo policzyć, mają po siedem liter i na razie Bingola oraz gajgaja w tym konkursie prowadzą. By im dorównać trzeba znaleźć dwa inne "lustrzane" wyrazy. Gdy będą to wyrazy siedmioliterowe, ten ktoś zrówna się z nimi, gdy poda dłuższe, będzie prowadził.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A mój melonik ...?
      Znalazłam jeszcze ANILINA - ANILINA jednocześnie palindrom :)

      Aszka_

      Usuń
    2. jeśli palindromy też, to dorzucę: owocowo
      gajgaja, czyli gra :)

      Usuń
    3. Palindromiki akurat nie, zdążyłem wcześniej napisać, że różne wyrazy. Za to zapomniałem napisać, że kto pierwszy ... Więc remisy są dopuszczalne.

      Usuń
    4. Gdyby palindromy były dopuszczalne, to mam 9 - literowy okrawarko ... Ciekawe, czy jest dłuższy.

      Usuń
  11. Aszka_, melonik - kinolem też!
    Nie zauważyłem Twojego wpisu. Tak więc mamy już trzy siedmioliterowe pary. Ciekaw jestem, czy ktoś znajdzie jakąś parę ośmioliterową ... Dodam, że ja też zacząłem szukać, ale jak na razie nie znalazłem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Benasku, póki co czarno to widzę.
      W dodatku źle ze mną... zaczęłam czytać wyrazy od tyłu :D
      Kto znajdzie w tej zabawie ośmioliterówkę (i wyżej (sic!)), to dla mnie mistrz ! :)
      Ma u mnie piwo ! :D
      Aszka_

      Usuń
  12. To ja za 8 wyrazowe funduję drugie ... Wspak wyrazy to ja już czytam od dawna. Niektóre są całkiem interesujące. Czyż nie jest na przykład kindałkaz? Albo taki AK z S.A. czyli kałasz ze spółki akcyjnej ... :-P. Czy podkreślnik powinien być z przodu czy tyłu?

    OdpowiedzUsuń