środa, 15 lipca 2020

0421 Kalambury, rebusy * i inne zagadki ...

Witam 

Wasze zagadki

Kalambur humoreski

Posiada dla króla litera
Kobieta - wyższa sfera

Rozwiązali: joko, birbant, Ewa, Vilemo, Bingola, Gra, Antykwa, Aszka_         


Kalambur Ewy    

Posiada w slangu kochanie
Wałkiem lub pędzlem wykonasz zadanie

Rozwiązali: joko, birbant, Vilemo, Bingola, Gra, Antykwa, Aszka_, ihtiel


Kalambur joko 

Cygan dąsy
Serca pląsy

Rozwiązali: birbant, Ewa, Vilemo, Bingola, Gra, Antykwa, Aszka_ , ihtiel


Rebus joko: Ile czego? 





Rozwiązali: birbant, Vilemo, Bingola, Gra, Antykwa, Aszka_, ihtiel

Kalambury birbanta  

1. 
Wilcze do księżyca zodiaczka lipcowego
Pod drzwiami sobie leży koleżanko, kolego

Rozwiązali: joko, Ewa, Vilemo, Bingola, Gra, Antykwa, Aszka_, ihtiel

2. 
Naciska gubią się one z pierza
Ptaszek co w piosnce do prosa zmierza

Rozwiązali: joko, Ewa, Vilemo, Bingola, Gra, Antykwa, Aszka_, ihtiel

Homonim birbanta

_ _   _ _ _ _ _   za dużo kasy wydała
Popsuła mi   _ _ _ _ _ _ _  ta moja mała

Rozwiązali: joko, Vilemo, Bingola, Gra, Antykwa, Aszka_



Rebus: Ile czego? I gdzie? *

Nie jestem pewien, czy ten rebus, lub jego część już gdzieś w "naszych" sferach nie zaistniał. Jeśli tak, to proszę mnie uświadomić. W każdym razie na wszelki wypadek rozbudowałem go więc o pytanie "gdzie?".


  
Rozwiązali: joko, birbant, Vilemo, Bingola, Gra, Antykwa, Aszka_ , ihtiel, Kai Book
   
Kto pierwszy? 
Zadanie sprzed tygodnia udało się rozwiązać Kai Book. Mimo kilku perypetii prawidłowo podała odpowiedź na postawione szyfrem pytanie.
W nagrodę oprócz punktu dedykuję również piosenkę wokalistki, którą lubię słuchać. Urodziła się w Paryżu i posiada istną mieszankę krwi - indyjsko-algiersko-kambodżańsko-egipską. Mam nadzieję, ze nie tylko mi przypadnie ona do gustu. 






Warto zwrócić na tą wokalistkę uwagę. Dla mnie prawie każdy jej utwór jest hitem. 
Dziś nie będzie zagadki, bo jak obiecałem, miały trwać do lipca. W dotychczasowych z tej serii najlepszy wynik uzyskała Kai Book Wyniki pozostałych uczestników są tutaj. Wszystkim serdecznie dziękuję za uczestnictwo. Jeśli będzie "zapotrzebowanie" to od września zaczynamy nowy sezon "Kto pierwszy". 
 

2 komentarze:

  1. Tak,pierwsza część rebusa już była dawno temu,ale nie jesyem pewna czy tutaj czy na Pytamy.

    OdpowiedzUsuń
  2. U mnie nie, bo to mój pierwszy tu rebus z serii "Ile czego".

    OdpowiedzUsuń