środa, 29 lipca 2020

0423. Jolka-szyfrogram-kalambur *** i inne zagadki

Witam 
Tradycyjnie najpierw podaję zagadki, jakie przysłaliście.


Rebus joko

 
J.M.C.S.T.G.W.

Rozwiązali: benasek, birbant, Antykwa, Bingola, ihtiel, Gra



Kalambur Ewy 

Data Capone
Jedno zbliżenie, już zapłacone

Rozwiązali: benasek, birbant, Antykwa, Bingola, joko, Vilemo, ihtiel, Gra


Kalambur Aszki_

Kiedy urok podarujesz
Wnet z "bratankiem" zatańcujesz

Rozwiązali: benasek, birbant, Antykwa, Bingola, joko, Vilemo, ihtiel, Gra

Rebus Aszki_



Rozwiązaniem jest nazwa serialu

Rozwiązali: benasek, birbant, Antykwa, Bingola, joko, ihtiel, Gra


Kalambury birbanta 

1.
Allan Egdar pisarz i moja osoba
Pisanie, które sercu bardzo się podoba

Rozwiązali: benasek, Antykwa, Bingola, joko, Vilemo, ihtiel, Gra

2.
Parów tkanka pod szkliwem dentyna
O czerwonej śpiewała samotna dziewczyna

Rozwiązali: benasek, Antykwa, Bingola, joko, Vilemo, ihtiel, Gra



Rebusy birbanta (po raz pierwszy)

1.


Rozwiązanie składa się z jednego wyrazu

Rozwiązali: benasek, Antykwa, Bingola, joko, Vilemo, ihtiel, Gra

2.


L.W.P.N.W.P.

Rozwiązali: benasek, Antykwa, Bingola, joko, Vilemo, ihtiel, Gra



Jolka - szyfrogram - kalambur ***

Tym razem przegiąłem przysłowiową pałę. Podebrałem bezczelnie, jeden z Waszych kalamburów i bez pytania o zgodę, jak jakiś złodziej użyłem go w tym zadaniu. Oczywiście nie mogłem autorowi kalamburu o tym powiedzieć, bo miałby dużo łatwiej przy rozwiązywaniu i wtedy byłoby nie fair w stosunku do pozostałych. Za to ja siedzę teraz cały w strachu, bo nie wiem, jak autor zareaguje. Opierniczy za takie postępowanie? Może nawet po mordzie da? Podejmuje jednak to ryzyko i czekam na rozwiązania. Potem się będę martwił, dwoił, troił i wił z tłumaczeniami jak piskorz. Poza tym mam również nadzieję, że mnie nikt nie zaszlachtuje za ten zarząd (władze) bezpieczeństwa obrony NATO w jednym z poniższych określeń. Wcale nie jest łatwo ułożyć taką krzyżówkę i czasem trzeba sporych "wygibasów" by wszystko grało. Gdyby ktoś już miał coś takiego i nie wiedział jeszcze, czy przysłać, piszę: Wysyłaj śmiało człowieku. Za coś podobnego, płacę dobrym słowem i dodatkowo opublikowaniem takiego dzieła.


       
 Jeśli ktoś zapomniał, jak się to robi: Rozwiązujemy krzyżówkę jak tradycyjną jolkę. Potem odpowiednie liczby zamieniamy na litery i układamy je w porządku numerycznym według poniższego schematu. Otrzymamy kalambur, nad którym należy pomyśleć i podać rozwiązanie.

1-2-3-4-5-6   7-8-9-10-11-12
13-14-15-16-17-18-19-20-21

Określenia wyrazów w przypadkowej kolejności:
- przybrzeżna strefa dna morskiego lub oceanicznego
- organizacja przestępcza mająca często powiązania z władzami i policją
- metan, etan, propan albo butan (wspak)
- osoba, która nie chce się uczyć i nie widzi potrzeby by przyswajać wiedzę
- przybrzeżna wyspa na Bałtyku
- Zarząd Bezpieczeństwa Stanów Zjednoczonych NATO
     (angielski skrót).

Dla ułatwienia: w zaznaczonych polach (czerwone lub zielone) powinna być jedna i ta sama samogłoska.
Poznał autor swój kalambur?

Rozwiązali: birbant, Antykwa, Bingola, joko, Gra, ihtiel

2 komentarze:

  1. Ja poznałam, choć twórcą nie jestem.
    Autor takiego kalamburu może być tylko jeden :DD

    Aszka_

    OdpowiedzUsuń