środa, 4 listopada 2020

0437. Kalambur *, rebusy ** i inne zgadki

 

Witam 

Dziś środa, a jak środa, to wiadomo, nowe zagadki. 

 

Rebusy joko

1. Ile czego? 

Rozwiązali: birbant, Bingola, Gra, ihtiel

2. 

D.T.O N.Z.P.W O.
Rozwiązali: birbant, Bingola, Gra, ihtiel
 

Zagadki birbanta

 Homofon:
Zdumiał się  _ _ _ _ _ _  niewiarygodnie,
kiedy mu  _ _ _ _ _  narobił na spodnie.

Rozwiązali: joko, Bingola, Gra, ihtiel



Homonim
Okruszynki  _ _ _ _,  bądź pogodny

Aby twój  _ _ _ _  nie bywał głodny.

Rozwiązali: joko, Bingola, ihtiel

 

Kalambur
Powierzchnia gruntu tatami
strzela wielkimi pociskami.

Rozwiązali: joko, Bingola, Gra, ihtiel, Kai Book, Antykwa

 

Rebus

T.P.Z.L.W.
Rozwiązali: joko, Bingola, Gra
 

Rebus **

S.B.J. 
Rozwiązali: joko, birbant, Bingola, Gra, ihtiel, Kai Book, Antykwa 

 

Kalambur * 

Ciebie, Tobie, Ty, Ty i Ty 

Bełtom dają zasięg znakomity 

Rozwiązali: joko, birbant, Bingola, Gra, ihtiel, Kai Book, Antykwa

 

Kto pierwszy ? 

Edycja II

Zagadka geograficzna

Bingola przysłał zagadkę. Pytanie jest następujące: 

W jakim mieście w Polsce znajduje się ulica będąca jednocześnie dnem dla płynącej tam rzeki? Zaznaczam, nie chodzi tu o sytuację w czasie ulewy czy powodzi, kiedy płynie ulicą woda której po prostu gdzieś tam jest za dużo. Chodzi o sytuację, gdzie rzeka a raczej potok płynie praktycznie niezależnie od pogody przez około 100m po ulicy. Ta ma oczywiście nazwę. Jeśli nikt nie odgadnie, za tydzień dodam podpowiedź. Za tą oryginalną zagadkę Bingola otrzymuje punkt w ramach II serii zagadek "Kto pierwszy?" Drugi punkt powędruje do kogoś, kto poda prawidłową nazwę szukanego miasta. 

Tak to w rzeczywistości wygląda: 

 

6 komentarzy:

  1. Dla ułatwienia dodam, że nie chodzi o miasto Strumień :)
    Bingola

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie ... Gdy ja szukałem a się nieco tego ciekawego miejsca naszukałem, to o miasto Strumień również się otarłem ... Przy okazji naoglądałem się istnych kataklizmów jakie nawiedziły nasze wsie i miasteczka podczas ulew :) Nota bene Strumień występuje w jednym z moich poprzednich zagadek ...

      Usuń
    2. Miejscowość Leśnica?
      Płynie przez nią 90 m. rzeki Bojrowiec (Cedruń) ?

      Ewa.

      Usuń
    3. Brawo Ewa! Tak, to Leśnica, gratuluję, bo nie jest łatwo znaleźć tą miejscowość. Punkt sporej wartości wędruje do Ciebie.

      Usuń
  2. Ja również gratuluję! Zagadka była trudna, ale jak się okazało szybko poszło.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję.
    Bardzo ciekawe zadanie. Takie dwa w jednym, zagadka i ciekawostka o naszym kraju.
    Co przy okazji poczytałam, to moje.
    Ewa.

    OdpowiedzUsuń