środa, 13 marca 2019

0351. Kalambur * Pantropa Wiktor XXIX ***

Witam 


Nie bardzo mi się chce wierzyć, by nikt nie wiedział, gdzie jest miejsce o które ostatnio pytał Bingola. Ponawiam więc pytanie.

Gdzie znajduje się skrzyżowanie (takie standardowe, od którego odchodzą cztery drogi) przez którego środek przechodzi linia kolejowa po której nadal jeżdżą pociągi? 
Może teraz uda się komuś odpowiedzieć na to pytanie? 

Pantropa Wiktor XXIX ***


.

Objaśnienia wyrazów:

Ptak z rodziny krukowatych, (lub rodzaj nalewki)

9-20-7-25-31-30-13-28-11-34


Miejsce po pożarze

24-17-23-21-8-18-29-1-15-19-6-4


Tkanina z wyczeski jedwabnej o szorstkiej fakturze powierzchni.

14-2-26-22-16-32


Pokarm, pożywienie

5-33-3-10-12-27


Urządzenie do podmywania się

Ptaki z rodziny łuszczaków, jery (l.mn.)

Naczynie laboratoryjne, służące do przeprowadzania prostych reakcji chemicznych

Piwo smakowe produkowane przez Kompanię Piwowarską

Postępek

Po przedszkolu

Okrągłe witrażowe okno nad głównym wejściem kościoła

Obszary w których występuje wyższe ciśnienie atm. (l.mn.)

Sito, przetak

Szkło powiększające

Stare ubrania, ciuchy

Najwyższy głos kobiecy

Będzie po północy

Urządzenie do orania pola

Duże miasto we francuskiej części Szwajcarii

Rodzaj zwierząt pociągowych (l.mn.)

Stanisław – pisarz s-f




Rozwiązali: Antykwa, Kai Book, Bingola, janusmakroniusz, Gra, joko, birbant

Kalambur  * 
Zwolennik kościoła
Głos trąb dookoła 

Rozwiązali: Petunia, janusmakroniusz, Vilemo, Bingola, Antykwa, birbant, Gra, Ewa, Kai Book, Liya, humoreska, joko
 
Na koniec jeszcze jedno pytanie. Oto zdjęcia przedstawiające dwa różnokolorowe figury w kształcie litery X. W ich środkach zaznaczonych czerwonym okręgiem znajdują się elementy łączące. Na zdjęciu A element łączący jest koloru szarego. 


 Jakiego koloru jest element łączący na zdjęciu B?  Odpowiedzi zarówno dotyczące umiejscowienia skrzyżowania jak i koloru elementu łączącego proszę zamieścić w komentarzu.

 

6 komentarzy:

  1. Na obydwóch zdjęciach środek jest szary.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mnie się tez tak wydaje. Nie zdziwiłbym się, gdyby w obydwu krzyżakach tern środek miał identyczny kolor.
    Bingola

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak dla mnie to to są te same figury na A i B.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak ktoś widzi te same kolory to ja mu nie wierzę, ja widzę zdecydowanie szary i żółty. Jednak podejrzewałem że nałożony kolor tła myli nasze oko i różnośc kolorów jest złudzeniem i na tym polega zagadka.
    Zrobiłem cyfrowe porównanie kolorów posługując sie Paintem i wyszło że jednak jest to ten sam kolor, mianowicie szary. Jakie te nasze oczy są podatne na sugestię, złudzenie optyczne. ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I tu się Antykwa z Tobą zgodzę. Oczywiście, że normalne ludzkie oko powinno i zapewne widzi różne kolory, szary i żółty. Jest to złudzenie optyczne, bo oba kolory są takie same - szare. Pamiętasz jak jeszcze niedawno rozmawialiśmy na podobne tematy? Przydało się ;-)

      Usuń
  5. Oczywiście że pamiętam.
    Zrobiłem jeszcze jedną próbę. Wyciąłem w Paincie fragmenty tego krzyżulca i wkleiłem obok. I okazało się że wydzielone z kolorowego tła okazały sie jednobarwnie szare. Wprost nie chce się wierzyć, ewidentnie żółte okazało się szarym.

    OdpowiedzUsuń