środa, 6 marca 2019

350. Kalambur *

Witam 

Kalambur *  

Mnie mistrz walizko
Pacanów lub Nisko 

Rozwiązali: Antykwa, Petunia, Vilemo, Bingola, Kai Book, janusmakroniusz, Gra, Aszka_, Ewa, Liya, humoreska, joko
 
Tydzień temu pytałem o najbardziej na wschód wysunięty stan w USA. Odpowiedź jest przedstawiona na tym rysunku. 





Gdyby ten rysunek nie przemawiał, można spróbować odpowiedzieć na pewne pytanie. Mamy dwa punkty na kuli ziemskiej. 
Punkt A ma współrzędne 44° 50' N 67° 00' W
Punkt B ma współrzędne 51° 55' N 179° 31 E
Który z nich jest bardziej wysunięty na wschód?

Odpowiedź na zadane tydzień temu pytanie można znaleźć m.in. na tej stronie w j. angielskim
Więcej ciekawostek o Alasce tutaj, między innymi także ta powyższa.

Dwa tygodnie temu pytałem o mosty i sytuację w której teoretycznie jest możliwa taka sytuacja: 
W rzece ktoś się kąpie, nad nim przejeżdża po moście pociąg nad którym na zupełnie innym moście jedzie samochód a nad całością leci samolot. Jak już wiadomo, mosty znalazł Bingola, (dwa rozwiązania, brawo), przedstawiam te sytuacje na poniższych ilustracjach.

Oto mosty w okolicy Filadelfii spełniające warunki zadania:

Wikipedia
 
Poniżej most kolejowy w Bostonie pod mostem (University bridge) o które mi chodziło w zadaniu:

Wikipedia
 
Tutaj widzimy jeszcze trzeci mostek pod kolejowym, więc w ogóle ten przykład jest niezwykłą rzadkością. Kai Book znalazła nieco podobną sytuację, z tym, że most kolejowy biegnie nad drogowym. Można to zobaczyć w Polsce, w okolicy Wólki Orłowskiej w województwie lubelskim. 



Idąc za ciosem, Bingola zaproponował nieco inną zagadkę. 

Gdzie znajduje się skrzyżowanie dróg, (skrzyżowanie od którego odchodzą cztery drogi) przez środek którego przechodzi linia kolejowa po której jeżdżą pociągi? Wiem o dwóch takich skrzyżowaniach. O jednym wiedział Bingola, drugie ja znalazłem. Skoro mi się udało znaleźć, zapewne uda się i komuś z Was. Proszę, o odpowiedź w komentarzu.
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz