środa, 21 sierpnia 2019

0374. Zagadka, kalambur * Pantropa Wiktor L ***

Witam 

Zagadka 

Przedstawiona poniżej sytuacja jest wymyślona, jednak istnieje pewne chociaż bardzo małe prawdopodobieństwo, że mogła się wydarzyć naprawdę.

Na pewnym europejsko-azjatyckim sympozjum spotkało się kilku panów. Przewodził im Polak. Gdy wszedł do pomieszczenia w którym wszyscy siedzieli, rzucił okiem na nazwiska i kraje jakie reprezentowali:

I. Atnaual  - Finlandia
A. Sales - Indonezja 
N. Insi - Malezja
I. Drenev - Włochy 
S. Ebewuh - Filipiny
R. Ugadunnus - Islandia

Nasz rodak zaczął.  
Witam panów bardzo serdecznie. Zanim przejdziemy do głównego tematu chciałbym was o czymś poinformować. Przeanalizowałem wczoraj nasze imiona i nazwiska  i doszedłem do niewiarygodnego wręcz wniosku. Wszystkie łącznie z moim (wystarczy tak jak u pozostałych pierwsza litera imienia) mają coś wspólnego ze sobą.
Ta wiedza jaką wypowiedziałem powinna być wystarczająca byście odgadli również moje nazwisko i pierwszą literę imienia. Jak ono brzmi?

Jeśli ktoś rozwiąże tą zagadkę, proszę podzielić się tym w prywatnej wiadomości.  

Rozwiązali: Vilemo, Aszka_, Kai Book, Bingola

Gratuluję! 

Kalambur * 

Na korzenie 
Urodzenie 

Rozwiązali: Bingola, Vilemo, Antykwa, Kai Book, Gra, janusmakroniusz, birbant, joko, Ewa, humoreska

Pantropa Wiktor L *** 



Określenia wyrazów:

Piąte co do wielkości jezioro w Polsce 4-30-10-26-41-16-17
Krasula 2-32-23-19-14 
Poprzeczne belki do których są umocowane szyny kolejowe 34-27-42-20-8-39-15-13 
Rodzaj komputera kieszonkowego 24-35-29-7-33-37-40
Figura ze śniegu 28-6-22-11-1-36
Miejsce gdzie bielą płótna 38-25-9-18-5
Rejestrują dzienne utargi 31-21-12-3

Broń podobna do oszczepu
Śpiewa „Pada śnieg na me okno”
Między dzieciństwem a dojrzałością
Do niedawna waluta Litwy
Urok, powab
Prycza
Mównica w kościele
Porcja do pieca hutniczego
Nieznany lub kosmita
Miasto lekarza (benasek)
Pospolite drzewa iglaste rejonu śródziemnego
Dopływ świeżego powietrza do pomieszczenia
Sienkiewicz, Wałęsa lub Einstein
Kuchenka na propan-butan
Młody lew
Ubiór męski podbity futrem
Lina służąca do ciągnięcia aut
Santor lub Jarocka
Udo sporego zwierzęcia do spożycia
Zarost pod nosem
Stanisław, jeden z bohaterów „Rejsu”
Ktoś ważny, kto ma sporo do powiedzenia
Dwuletnia roślina lecznicza (rzep, dziad)
Jan, satyryk, w 1995 roku kandydat na prezydenta

Rozwiązali: Kai Book, Antykwa, Gra, Bingola, joko, birbant

12 komentarzy:

  1. Ta zagadka jest genialna!Dałam radę. Chyba też jestem genialna:D
    ( I skromna,a jakże!) :-D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Boś Ty chyba czarownica ... Przyjadę kiedyś i się nie zdziwię, jak czarny kot będzie siedział a Ty jakąś piekielną potrawę będziesz przyrządzać :)

      Usuń
    2. Miszcz nr 2 pozdrawia miszcza nr 1 :D
      Howgh !

      Aszka_

      Usuń
    3. Przez jakiś czas miałem nawet pomysł, by "skonstruować" osobną klasyfikację do tego typu odjechanych zadanek, ale w końcu jednak zrezygnowałem. Za dużo by było komplikacji. Na razie musi Wam dziewczyny wystarczyć w tej kwestii spory szacun. Jednak, jak to u mnie nie powiedziałem ostatniego słowa. Życie jest zagadką ...

      Usuń
  2. A dlaczemu Aszka jest na zielono przy zagadce A nie na żółto? :0

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo tu każdy kto ją rozwiąże to "miszcz"! Bo zagadka nie jest taka prosta jak zwykły kalamburek czy anagramek :)

      Usuń
  3. Proponuję + 5 punktów 😁

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Macie ode mnie na razie po 5 szacunków. Jeszcze nie wiem, ile jest wart jeden szacunek i na co go będzie można wymieniać ...

      Usuń
  4. Pełen szacun dla "tylko zielonych".
    Ja też jestem zielony w tych zadaniach ale w sensie klasycznym.
    Jako że na ostatnim spotkaniu zetknąłem się z pewnym wspomagaczem i jego wypraktykowywaniem, trudno mi się opędzić od bezsensownych myśli że może Tomkowi nieco się w jego pudełeczku zniknęło.:-o

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyjdzie jeszcze olśnienie, przyjdzie … Olśnienia mają to do siebie, że przychodzą kiedy chcą, więc czasem trzeba nieco poczekać

      benasek

      Usuń
  5. Wspaniałą zagadka! Myślałem, myślałem aż wymyśliłem! Szacun za fajny pomysł Benasku!
    ~Bingola

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę bardzo, kolejny dołączył do grona tych, którzy rozwiązali. Gratuluję. Mam nadzieję, że kolejne których jeszcze nie rozwiązałeś równie Ci się spodobają.

      Usuń