środa, 9 grudnia 2020

0442. Rebusy ** i inne zagadki

  

Witam 

 

Rebus joko


P.W.W.S.K.O.

Rozwiązali: birbant, Bingola, Antykwa, Gra

 

Rebus birbanta

S.P.W.W.N.T.K.T.W D.B.O W.P.
Rozwiązali: joko, Bingola, Antykwa, Gra
 

Rebus **

Znam pewnego człowieka, który w pandemię nie wierzy i wyśmiewa się z tego, co się wokół sprawy COVID-19 dzieje. Nasunęła mi się pewna myśl, którą w tym rebusie streszczam i do niego kieruję.

N.B.S.W.B.N.K.T.K.
Rozwiązali: joko, birbant, Bingola, Antykwa, Gra
 
 
Zagadka Kto pierwszy? 
Zagadka czekała na opublikowanie kilka lat. Zawsze było jakoś nie po drodze. Czy teraz jest czas na jej publikację? Nie wiem, ale kiedyś w końcu trzeba. Takich zagadek mam sporo, ale komu się chce sprawdzać, szukać, wertować? Mi się chciało, mam nadzieję, że znam prawidłową odpowiedź, ale jestem ciekaw Waszych odpowiedzi. 
Pytanie jest następujące:
Jakie stolice dwóch niezależnych państw (vide Wikipedia) są od siebie najbardziej oddalone? Do tej zagadki przyjmujemy, że Ziemia jest kulą o promieniu podanym przez polska Wikipedię. 
Kto pierwszy odpowie, otrzyma jeden okrągły punkt. Punkty są ważne w tej edycji. Postaram się o nich nie zapomnieć. 
 
Muzycznie 
Na koniec muzyka z USA. Przedstawiam zespół Bright Eyes. Poznałem go całkiem niedawno. Nie słucham polskiego radia, nie wiem, co tam leci, może ten zespół jest dobrze znany? Spodobał mi się od razu i w ostatniej chwili, sekundę przed końcem utworu udało mi się go w niemieckim radiu "zdiagnozować".
Bright Eyes - Miracle of life


2 komentarze:

  1. Najdalej od siebie leżą Madryt i Wellington 19854 km.
    Bingola

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też znalazłem taką odpowiedź, brawo Bingola, kolejny punkt dla Ciebie ...

      Usuń