środa, 30 maja 2018

0311. Kalambur *, Pantropa Wiktor XXII ** i Krówkowo

Witam
  
Na początek zapodam kalambur * 

Szczelin oczyska
To papierzyska

Rozwiązali: Kai Book, Vilemo, MasterVarflock, Petunia, Bingola, Antykwa, Gra, janusmakroniusz, Aszka_ , joko. Ewa, humoreska, birbant

Pantropa Wiktor XXII **


Określenia wyrazów

Podwawelska, śląska, krakowska (l.mn.) 18-10-26-2-4-8-15-23

Słodkie kakaowe tabliczki (l.mn.) 9-22-19-14-30-27-7-20-24

Kontynent lub księżyc Jowisza 3-5-21-17-29-12

Chłopak na posyłki 32-16-13-34-28-6

Akermańskie u Mickiewicza (l.mn.) 11-25-33-1-31

Gmina między Tomaszowem L. a Hrebennem

Stolica Jemenu

Inaczej pcha, porusza, spycha (czasownik)

Część szkieletu

Krewna kuny

Gaz, prąd i woda

Grają na scenie

Kościotrupy

Cezary – aktor

Leśny śpiewak (W tytule filmu z G. Peckem)

Balustrada wzdłuż schodów

Czarny, biały lub ziołowy

Amulety, kamienie przeciwko ukąszeniom

Górna część kufra

W żyłach i tętnicach

Do wycierania podłóg (l.mn.)



  Rozwiązali: MasterVarflock, Kai Book, Bingola, Antykwa, Gra, Aszka_, joko

Krówkowo 

Najpierw obiecane Vilemo zdjęcie pleszki - bohaterki poprzedniej zagadki którą ona odgadła. 

  
Zdjęcie zrobiłem dwa tygodnie temu w okolicy muzeum Arkadego Fiedlera w Puszczykowie. Nawet zarządzająca wspomnianym obiektem nie wiedziała, że ma takich gości w ogrodzie. Pleszki są czasem mylone z kopciuszkami, ale wolą drzewa, kopciuszki bardziej ciągną w okolice domostw.

Skoro jesteśmy przy ptakach, to kontynuujmy ten wątek. Kolejna zagadka jest także ornitologiczna. 

Całkiem niedawno z mojego ogrodu zrobiłem takie oto zdjęcie. Widzimy na nim pewnego znanego wszystkim ptaka w locie. Jak on się nazywa? Zagadka być może wydaje się trudna, ale zapewniam, że ptak jest bardzo znany. W ogóle, to od dłuższego czasu poluję na niego z aparatem i gdy tylko go usłyszę, wyskakuję na ogród ... A on, sami widzicie, umyka i zaraz go nie ma. Niestety, na razie nie mam lepszej fotki, pozostaje tylko ta.


Nagrodą dla pierwszego, kto odgadnie niech będzie ta oto wspaniała krówka.



Odpowiedzi proszę jak zwykle podać w komentarzach. 


10TDS 

13 komentarzy:

  1. Strzelam trochę.. Pustułka?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To nie jest pustułka, chociaż rzeczywiście pod niektórymi względami pustułkę może nieco przypominać.

      Usuń
  2. MasterVarflock30 maja 2018 22:09

    Skowronek?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To nie jest skowronek. W opisie jest kilka podpowiedzi, wystarczy tylko dokładnie przeczytać.

      Usuń
  3. Odpowiedzi
    1. Brawo Bingola! Skąd wiedziałeś, napisz proszę, bo mnie to interesuje ...

      Usuń
    2. Po prostu pamiętam jak wygląda

      Usuń
    3. Poproszę zamiast "krówki" o "kukułkę"

      Usuń
    4. Specjalnie dla Ciebie o ile spotkam, załatwię ... Dam znać, co załatwiłem.

      Usuń
  4. Odpowiedzi
    1. Petunia, ten ptak jest podobny trochę do krogulca ...

      Usuń
  5. gratulacje Bingola :-)
    A ja myslalam, ze sokol, bo trzeba miec "sokoli wzrok" aby rozpoznac ptaszyne.

    Jak juz jestem na blogu, to skladam gratulacje dla Vilemo za ostatnia zagadke. Ale dalas czadu dziewczyno :-) Skad wiedzialas?
    Generalnie jak widze, jakie zagadki ludzie zgaduja, lub jakie sa ich autorstwa (Ciebie Benasku tez mam tutaj na mysli) to sie czesto czuje bardzo glupia. Prosze wiec mnie nie wpedzac w kompleksy ;)

    Kai Book

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kai Book, jeszcze kilka takich podobnych tekstów a Twoja skromność mnie zabije ...

      Usuń