środa, 7 sierpnia 2019

0372. Kalambur * Pantropa Wiktor XLVIII ***

Witam 

Pamiętacie konkurs z filmową wilgą? Skończył się lipiec, więc pierwsza część konkursu została zakończona. Czas na krótkie podsumowanie. Dotychczas udało się odnaleźć 112 polskich filmów w których tego ptaka bez wątpienia słychać. Zaistnieliśmy dzięki temu także w Faktopedii!

Konkurs wygrała Kai Book

Serdecznie gratuluję! 

Znalazła 47 filmów w których ten piękny ptak śpiewa i tym samym zgarnia główną nagrodę. Wyobrażacie sobie tą sytuację? Trzeba było obejrzeć minimum 47 filmów by wysłuchać wilgę? Z informacji, jakie do mnie dotarły, obejrzała ich około 300! Na drugim miejscu uplasowała się Aszka_ z ilością 26 filmów. Na trzecim moja skromna osoba z wynikiem 25 a na czwartym janusmakroniusz. Odszukał 15 wilg.




Wiem, że wilg szukało więcej osób, ale filmy, które te osoby podały były już przez którąś z wymienionych osób znalezione. Tu warto wspomnieć o pewnym Michale, który wiele wilg w filmach usłyszał, ale niestety za późno je zgłosił. Mam za to nadzieję, że choć trochę udało mi się przybliżyć umiejętność rozpoznawania głosu tego ptaka, który jest bez wątpienia w moim odczuciu jedyny i niepowtarzalny. Dziękuję także Aszce za film "Wszystko może się przytrafić". Obraz przedstawiający piękną a jednocześnie smutną prawdę, że wszystko przemija wzruszył mnie i dał sporo do myślenia. Warto było zrobić ten konkurs choćby dla tego filmu. Zdążyłem go obejrzeć wiele razy i zapewne nie raz jeszcze obejrzę. No i ta wilga w tle ... Dzięki janusowimakroniusowi przypomniałem sobie Krzyżaków i Czarne Chmury. Tam wilga także śpiewa!
Uczestnikom dziękuję za udział. Jako, że nagrody zostały obiecane, będą wkrótce rozdane. Konkurs oczywiście trwa nadal, chociaż już prawdopodobnie bez nagród. Czas pokaże.

Kalambur *  

Ciebie przemielą zboże
Wnet rozdwoić się może 

Rozwiązali: janusmakroniusz, Bingola, Vilemo, Antykwa, Gra, joko, birbant, humoreska

Pantropa WiktorXLVIII *** 



 
Objaśnienia wyrazów:
Wzniesienie 3-22-5-17-1-21-30
Krzew o wonnych kwiatach i trujących owocach (wilczełyko) 42-25-40-32-9-31-19-27-12
Sprzeciw 11-44-16-29
Odmiana np. rzeczowników 47-4-24-13-38-6-34-36-18-10
Do grzania wody 15-35-2-8-39-43-33
Jabłko lub gruszka 20-46-41-26
Obywatele królestwa 37-7-45-48-28-23-14

Służą do podpierania przy chodzeniu
Mała myszka
Słowna nagroda
Żeńskie potomki
Chińska śliwka
Okrągła budowla w star. Grecji w której odbywały się konkursy muzyczne i teatralne
Rulon
Oddanie rzeczy właścicielowi
Imię Jana Pawła II
Stolica Liechtensteinu
Świadomość, jaźń
Tomasz ..., polski poeta 1796-1855
Rzeka w Dolnej Saksonii, lewy dopływ Aller
Opad w zimie
W lotnictwie samodzielna jednostka taktyczna
Łowne ptaki z rodziny głuszców
Salvador – malarz
Polski zespół rockowy (Runął już ostatni mur)
Szkarada
Autobusy
Kończyny górne (potocznie)
Sznurek
Liany
Pytanie o ilość
Prawy dopływ Wisły
Tam powozy i karety
Przesieka
Pasożytujący owad żywiący się krwią ssaków

Rozwiązali: Bingola, Antykwa, Kai Book, Gra, Aszka_, joko, birbant




2 komentarze:

  1. wszedłem i nie wierzę - nikt nie rozwiązał. Pewnie zostawiliście go dla mnie, za to że wcześniej wyjechałem :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozwiązali, rozwiązali, ale przez ostatnie wydarzenia wszystko się nieco poprzestawiało i przesuwało :)

      Usuń