środa, 20 maja 2020

0413. Kalambury *

Witam    

Dziś zaczynamy kalamburami birbanta. Niedawno zapytał mnie, czy mój kalambur sprzed dwóch tygodni (411) to o nim? Odpowiedziałem: No przecież że o Tobie birbant ... Kto jak nie Ty tak z kalamburami pocisnął, że głowa mała? 

Właśnie zakończył się konkurs "Jakie to przysłowie" w którym brały udział cztery dziewczyny. Dwie z nich Kai Book i Vilemo odgadły wszystkie przysłowia, jakie były do odgadnięcia i o dalszych już "konsekwencjach" dowiedzą się niebawem. W każdym razie serdecznie gratuluję. Dla mnie to był pewien szok, gdy podając tylko puste miejsca na wyrazy często po dosłownie 5 minutach otrzymywałem gotowe przysłowie. Nie zdziwcie się, jak może za jakiś czas któraś z Was otrzyma propozycję dobrze płatnej pracy w pewnych służbach ... Tak więc ze zrozumiałych względów już więcej na ten temat nie "gęgam". 


Kalambury birbanta     

1.
Posiada psia kość
To był kiedyś wielki gość 

Rozwiązali: benasek, Ewa, Vilemo, Aszka_, joko, Kai Book, humoreska, Antykwa, Bingola, ihtiel, Gra

2.
Bramka!!! - tuz wielki
na nim nawet nie ma szelki


Rozwiązali: benasek, Ewa, Vilemo, Aszka_, joko, Kai Book, humoreska, Antykwa, Bingola, ihtiel, Gra


Kalambur humoreski  

Ziołowy lek mięsne danie
Chroni przed ukłuciem panie


Rozwiązali: benasek, Ewa, Vilemo, Aszka_, joko, Kai Book, Antykwa, birbant, Bingola, ihtiel, Gra


Kalambur joko  

Ptak mnie przeplata
Z innego świata

Rozwiązali: benasek, Ewa, birbant, Vilemo, Aszka_, humoreska, Antykwa, Bingola, Gra


Kalambur Aszki_  

Flakonów wspak angielski szczur
Wąska przełęcz polskich gór

Rozwiązali: benasek, Ewa, birbant, Vilemo, joko, Kai Book, humoreska, Bingola, ihtiel, Gra


Kalambur Ewy  

Szachy przerwa dla Szweda.
Użytkowa łatwo się sprzeda.


Rozwiązali: benasek, Aszka_, joko, birbant, Kai Book, humoreska, Bingola, ihtiel, Gra


Kalambur *  

W tej to okolicy chłopie
Kiedy dasz "poskakać" stopie

Rozwiązali: birbant, Ewa, Vilemo, Aszka_, joko, Kai Book, Antykwa, Bingola, ihtiel, Gra


Tak w ogóle to się ostatnio sporo wydarzyło. Owocem tych chwil niech będzie wierszyk Ewy: 

Ewa z rana z okna dostrzega, że słońce mieni się swymi kolorami.
Przemknie ptaszek pierzasty, raz po raz świergot jego słyszy.
To miasto moje ...   


Wiadomo co niektórym chyba, o co chodzi. Czekam na następne tego typu dzieła. Kto zapoda następne? 
 

Kto pierwszy?  

Przede wszystkim jeszcze raz gratuluję Aszce_. Trzeba przyznać, że w konkursie sprzed tygodnia "dała czadu". Gdyby ten blog był znany na całym świecie, (się rozmarzyłem) to już sobie wyobrażam kolejki dziennikarzy i wszelkiej maści medialnych sępów do wspomnianej. 
Te pytania: 
- Jak pani to zrobiła? 
- W jaki sposób udało się osiągnąć taki wynik? 
- Czy się pani jakoś specjalnie przygotowywała?
- Czy weźmie pani udział w naszej reklamie? 
- Czy moglibyśmy panią zaprosić do naszego programu? 
Tak by mogło być ... 
 
Dla Aszki_, zwyciężczyni tej zabawy tym razem zaśpiewa pewien zespół z Islandii. To utwór z jego pierwszego, według mnie bardzo dobrego albumu z 2011 roku. Warto odnaleźć, posłuchać a także obejrzeć wszystkie pozostałe teledyski z tego albumu, bo są interesujące zarówno pod względem dźwiękowym jak i wizualnym.

Of Monsters and Men - Yellow Light





Dziękuję również pozostałym uczestnikom, dzielnie walczącym w tej zabawie: Ewie, Vilemo, Bingoli, Kai Book i humoresce.

Zagadka
Flagę pewnego polskiego miasta widziałem. Jaką? 
Flaga składała się z trzech różnokolorowych pasków. Zależności pomiędzy występowaniem danych kolorów wyglądały następująco. 


Litery przy flagach mają ułatwić rozpoznawanie kolorów tym, którzy mają z nimi problemy. Ci, którzy z kolorami problemów nie mają, na litery zwracać uwagi nie muszą.

Gdy wstawimy na miejsce znaków zapytania odpowiednie kolory, to otrzymamy trójkolorowa flagę tego polskiego miasta. Proszę napisać jego nazwę w komentarzu. Pierwsza osoba, która prawidłowo napisze otrzyma punkt w kolorach tej flagi. Będę dalej drążył temat. Z jakim krajem byście tą flagę skojarzyli? 

Za tydzień zmierzymy się z zagadką którą przysłał Bingola ... 


26 komentarzy:

  1. Flaga- zielony,czerwony, żółty.

    OdpowiedzUsuń
  2. Zielony, żółty ( pomarańczowy),czerwony. Sorry.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam jedno malutkie pytanko. Jak się ma ta odpowiedź do flagi nr 3 pod którą jest napisane: Jeden pasek jest poprawny, ale nie na swoim miejscu?
      Jeden, czyli czerwony, pomarańczowy lub żółty ... To znaczy, że tylko jeden z nich jest prawidłowy. Ty podałaś żółty ( pomarańczowy),czerwony. jako prawidłowe ...

      Usuń
    2. No czerwony. Na 3 zdjeciu jest u samej gory czerwony. Czyli..trzeba bylo ponumerowac flagi bo ja z góry na dół licze a nie rzędami. :D :P
      A to oznacza ze i moja odpowiedź jest poprawna :D

      Usuń
    3. Numeracja flag nie ma tu znaczenia, zapewniam ... Ważne są informacje pod flagami.

      Usuń
  3. Flaga podobna to flagi Litwy. Miasto- Witnica.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja bym się jeszcze nad tym nieco zastanowił ... ;-)

      Usuń
    2. Generalnie jednak flaga Witnicy mi się bardzo podoba. Będę musiał znów tam pojechać (byłem już) i kilka flag zakupić.

      Usuń
  4. No i oczywiście kolory flag afrykańskich, a jakze:)

    OdpowiedzUsuń
  5. To se pogadalam sama ze sobą :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Aaa dobra. Ślepa ja. Zielony,żółty,niebieski. Ostrołęka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No pięknie, czyli jednak numeracja flag nie była potrzebna ... Teraz prawidłowo, Vilemo zdobyła zasłużony punkt. Brawo. Już go wysyłam w barwach ostrołęckiej flagi :-)

      Usuń
    2. To jeszcze pozakonkursowe pytanko o kraj?

      Usuń
    3. No Ba ... Gabon! (palindrom for Vilemo :)

      Usuń
  7. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No ten niebieski cichoszajek został zapomniany jakby na początku :)

      Usuń
  8. Ha ha ha ! :DDD, teraz to ja się dopiero rozmarzyłam ... :P
    Benasku, ten konkurs wyjątkowo mi przypasował - łaziłam po domu, po sklepie, po ulicy, zasypiałam, a w głowie tylko wyrazy i odmiany. Ja tak mam, że jak mnie coś pochłonie, to na maksa i już !
    Ale warto było dla takiej nuty. Dziękuję benasku ! :)

    Chciałam tylko dodać, że tą zagadkę "z samiuśkiego scytu" ;p przyczaiłam chyba dość późno, bo nawet okularów nie zdążyłam założyć, a tu trach trach i rozwalona.
    Te emocje i mnie się udzieliły. Kurczę, dziewczyny! - parę minut różnicy ! Tego jeszcze nie było.
    A że Vil to odgadnie, to byłam pewna, bo jest rewelacyjna w te klocki ale Ty Ewa gdzieś do tej pory była z takim polotem, Ty wiesz ile super zagadek i konkursów Cię ominęło?
    Na przykład moje ukochane "wilgi"... :)))

    Aszka_

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aszka, gdziem piła, tam piła, ważne, że za swoje!
      Aaaaa, sorki, gdziem była?
      Wszędzie, jestem wierci...upa, wszystkiego lubię liznąć, stała jestem tylko w miłości :P

      Ewa.

      Usuń
    2. Co do nuty, ona dla każdego jest przeze mnie dobierana w miarę możliwości indywidualnie i ten dobór czasem trwa. Oczywiście zdaję sobie sprawę, że nie zawsze trafię w gust. Po prostu wydaje mi się, że może się to tej osobie spodoba. Of Monster And Men słucham od dłuższego czasu i jest to dla mnie wydarzenie może nie roku, ale co najmniej miesiąca. Słucham ich, oglądam teledyski, czuję tą muzykę, tym bardziej, że na Islandii byłem. Swego czasu uważałem, że to jeden z najbardziej interesujących krajów Europy. Przejeżdżając przez interior w pewnym momencie poczułem się jakbym był na księżycu. No i cieszę się, że Islandia muzycznie to nie tylko Björk ... O pozostałych poruszonych przez Ciebie wątkach nie zaczynam. Po prostu za dużo by tego było, za bardzo bym się rozpisał ...

      Usuń
  9. To tak jak ja z tą miłością ! :D
    Rąsia ;)

    Aszka_

    OdpowiedzUsuń
  10. Coś na dobranoc ode mnie :)
    ____________________
    Nie o prym i laury zgadujący tu bywają.
    Bawić się lubią trudnymi zadaniami.
    Benasek dostarcza nam ich partiami.

    (3,1415926535...)

    Ewa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Idzie to na sam wierch, Ewa ... Nie może być inaczej. Nawet Cię o zgodę nie pytam, najwyżej mnie opierniczysz, że bez Twojej wiedzy zarządzam Twoją kreacją ...
      Tak będzie dopóki czegoś innego nie wymyślę ... Doigrałaś się :-P

      Usuń
    2. Przecież to miłe, jak ktoś docenia innych.
      Bier i dej kaj chces:)


      Usuń