środa, 27 maja 2020

0414. Kalambury *

Witam.

Od czego dziś zaczynamy? Oczywiście od informacji, że birbant właśnie uzyskał 250 punktów. Solidnie na to zasłużył, więc należy o tym wspomnieć, co też właśnie czynię. Serdecznie z tej okazji gratuluję i życzę wszystkiego najlepszego.


Kalambur Aszki_

Strzęp kąpana
Szlaja się po bramach

Rozwiązali: benasek, joko, Vilemo, humoreska, birbant, Ewa, ihtiel, Bingola, Gra, Antykwa


Kalambur joko 

Z aniołkami stawonóg
Może byś mu pomógł?


Rozwiązali: benasek, Vilemo, humoreska, birbant, Ewa, ihtiel, Bingola, Aszka_, Gra, Antykwa
 


Kalambur birbanta   

Puszka - dwie szyny
Na dbanie o zabytki poświęca godziny

Rozwiązali: benasek, joko, Ewa, Vilemo, ihtiel, humoreska, Bingola, Aszka_, Gra, Antykwa
  
Kalambur Ewy  

Szósta nuta fosfor bluzka dopasowana         
Z informatykiem, para z nich zgrana


Rozwiązali:  benasek, joko, humoreska, birbant, Ewa, ihtiel, Bingola, Aszka_, Gra, Antykwa



Homonim humoreski


Świętobliwe zakonnice
reformy z _ _ _ _ _ _ _ (1) _ _ _ _ _ _ _ (2)

Nocami w nich imprezują,
wino chleją i _ _ _ _ _ _ _ (2).
Wieczorami za to pokutne
_ _ _ _ _ _ _ (1) odmawiają. 


Rozwiazali: benasek, Vilemo, birbant, ihtiel, Bingola, Aszka_

Kalambur *   

Szczyt masztu Aleksandra
Śpiewa na niej kalandra? 

Rozwiązali: joko, birbant, Vilemo, humoreska, Ewa, Kai Book, ihtiel, Bingola, Aszka_, Gra, Antykwa


Kto pierwszy:  

Tydzień temu pierwszą która rozwiązała zagadkę okazała się Vilemo, jeszcze raz gratuluję. Przy okazji dowiedziałem się, jak wygląda flaga Witnicy. Oprócz punktu, dla Vilemo dziś dla niej reggae z Libii i Adel Hawia (عادل حوية).



Zagadka
Przysłał ją Bingola. Jest według mnie ciekawa, dlatego nie miałem wątpliwości, by ją tutaj dla Was zamieścić. 

Mam znajomego wynalazcę, bardzo zdolny człowiek. Wymyśla różne gadżety i urządzenia, ma na swoim koncie kilkadziesiąt patentów. Jakież było jednak moje zdziwienie gdy oświadczył mi, że skonstruował maszynę czasu. Popukałem się w czoło powątpiewając w jego rozum i rozsądek.
– Nie wierzysz mi? – spytał
– Oczywiście, że nie, to przecież niemożliwe. Jak mi udowodnisz że podróżowałeś w czasie?
– Mogę Ci przywieźć jakiś przedmiot z przeszłości, żebyś uwierzył.
– OK., zgoda. Przywieź mi gazetę, powiedzmy z lat 30. XX wieku.
Jak się umówiliśmy, tak zrobił. Po tygodniu odwiedza mnie i triumfalnie obwieszcza:
– Byłem w Polsce w roku 1938. A oto gazeta jaką kupiłem od ulicznego gazeciarza – i rzucił na stół nowiuśki dziennik.
Gazeta wyglądała jakby wydrukowana przed chwilą, ale przecież mój znajomy kupił ją jako nową dopiero co, a w podróży w czasie nie zdążyła się zestarzeć. Zacząłem przeglądać tytuły:

"Polski balon pobije światowy rekord wysokości lotu!"

"W Warszawie nadano pierwszy sygnał telewizyjny"

"Dwudziesta rocznica zakończenia I wojny światowej"

"Słuchowisko radiowe o kosmitach wywołało panikę w USA"

– Ta ostatnia wiadomość, to chyba o Tobie – powiedział z przekąsem.
Po chwili dodałem:
– Nie dam się nabrać, mój drogi. Spreparowałeś tę gazetę!
Znajomy spuścił głowę:
– No cóż, to prawda, chciałem sobie tak zażartować. Podróże w czasie są jednak niemożliwe.
W jaki sposób domyśliłem się, że znajomy mnie oszukał?

Dla pierwszej osoby która napisze w komentarzu, po czym z pewnością można stwierdzić, że znajomy spreparował gazetę, otrzyma punkt z 1938 roku.  

Bingoli dziękuję za zagadkę.  

Zagadkę prawidłowo rozwiązała 

Ewa
Gratuluję!




23 komentarze:

  1. ech te publikowanie bez logowania musze od nowa
    1. Pierwszy sygnał z 31 wiec po co wspominali by dopiera w 1938?
    2. lub jest in że POlski balon pobije ( czas przysszły) a miało to miejcse we wrzsniu. Natomiast audycja o marsjanach w październiku a podane jest w czasie przeszłym.

    ih

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak sie rozpisałam i zjadło.
    W dzienniku nie mogli napisać o obchodach 20 rocznicy zakończenia II wojny światowej ( 11 listopad)
    i audycji radiowej o kosmitach ( 30 pażdziernik). 1 sygnał telewizyjny to 5 pażdziernik. Ewa.
    Jedynie zgadza się lot balonem, to mogło być napisane, nie wiedzieli wtedy, że nie pobIje :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To zalezy kiedy (niby) ta gazeta wyszła. Jesli np we wrzesniu to o balonie pasuje a o innych rzeczach juz nie - zwłaszcza o marsjanach, bo powiedzmy obchody mogły byc planowane na przyszlości. Z tytułu nie wynika że mowa o czyms co juz odbyło się. Natomiast gdyby wyszła np w listopadzie - to nie mogli pisac że balon "pobije"... bo juz to wydarzenia miało miejsce - i nie udało się. Ihtiel

      Usuń
  3. Wkradł się błąd. I wojny światowej. Ewa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale sprawdzić musiałam kiedy, które wydarzenie miejsce miało i czy w ogóle. W takich zagadkach wszystko jest ważne, odgadywane na czas tak odwraca uwagę od właściwej odpowiedzi, że głowa mała.
      To prawda, że sami sobie życie komplikujemy :P
      Fajna zagadka, lubię takie, przynajmniej o tym balonie więcej poczytałam.

      Ewa.

      Usuń
  4. Chciałbym dodać, że rozwiązanie tej zagadki nie pozostawia jakichkolwiek złudzeń. Gdy gazety opisują jakieś wydarzenie a jest to bardzo ważne wydarzenie, piszą o tym często kilka dni a nawet i tygodni. Przypomnijmy sobie opisy np katastrofy w Smoleńsku. Dlatego szczegóły dotyczące dat kilka dni w tą czy tamtą stronę nie mogą być jednoznacznie brane brane pod uwagę, by odgadnąć o co w zagadce chodzi. Tu chodzi o coś zupełnie innego, co w 100% determinuje rozwiązanie i potweirdza, że znajomy spreparował gazetę, gdyż ta z pewnością w jednym miejscu zawiera błąd.

    OdpowiedzUsuń
  5. W 1938 roku nie było jeszcze radia ...?

    Aszka_

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aszka_, tu chodzi o przekaz telewizyjny ... Radio już było.

      Usuń
  6. W 1943 to było ;)
    Mam Cię ! :D

    Aszka_

    OdpowiedzUsuń
  7. No i już widzę, że Ewa Cię ma ! ;)
    Brawo Ewa ! :)

    Aszka_

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aszka, sama sobie poleję z radości :P

      Ewa.

      Usuń
  8. Mnie też polej, Twoje zdrowie ! :D

    Aszka_

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Asia, to jeszcze ode mnie przyjmij drinka ... Lepiej jak wokół są dwa niż żadnego :)

      Usuń
    2. Benasku, wolę nie mieszać, bo w moim przypadku takie mieszadła mogą się skończyć pod stołem na przykład. Moja głowa może tego nie udźwignąć :D :D :D
      Ale przyjmuję - jutro sobie wypiję :)

      Aszka_

      Usuń
    3. Ja tak zawsze rano mówię ... Oj jak ja rano nie lubię alkoholu ... Kurczę blade, jakie to świństwo wtedy jest! Kto w ogóle może coś takiego pić!?
      Ale wieczorem ... Wieczorem, to ja mam jakby inny pesel, wieczorem mi smakuje! Czemu to takie pokręcone jest :_)

      Usuń
  9. Dziękuję za muzyczkę😍

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oooo w końcu ktoś o muzyce! Ludkowie, bawimy się. Zagadki rozwiązane, muza jest, do biełego rana!
      Co ja się nie rozpisywałem na ten temat .. A to, by sobie Vil na max power tego klipa puściła, o tym, że za ewentualne szkody tym wyrządzone to niech sąsiadów do mnie wyśle. Ja wtedy dobrym słowem z pewnością im pomogę a nawet jeszcze coś ciekawego opowiem i zostanę z sąsiedztwem Vilemo w dobrej komitywie ... Ale wykasowałem w pierony wszystko, bo może za dużo tekstu by było :-)

      Usuń
  10. Okey. Na prośbę Szefa chcę uściślić swoje poprzednie komentarze.
    1 mi zjadło, kiedy wysłałam drugi wyczaiłam w czym tkwi błąd.
    Otóż. w 1938 roku nie mogli napisać : obchodzimy rocznicę I wojny światowej.
    Po 1939 r zaczęliśmy je numerować, czyli po wybuchu kolejnej, o której nikt pojęcia nie miał w 1938 r.
    Inacej nie umia tego wytumacyć :P Ewa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, Ewa w tym momencie potwierdziła na 100% prawidłową odpowiedź. W 1938 roku po prostu nie istniał jeszcze termin "I wojna światowa". Brawo Ewa, punkt sprzed 82 lat powędruje do Ciebie ...

      Usuń
    2. To prawda. Mówiono wtedy Wielka Wojna.
      Brawo Ewa.
      ihtiel

      Usuń