środa, 6 maja 2020

0411. Kalambury * anagram *


Witam    

Na początek kolejna miła niespodzianka. 
Tym razem 100 punktów uzyskała

humoreska 

Gratuluję! Mam nadzieję, że się tu koleżanko dobrze bawisz. 
Życzę wszystkiego najlepszego!


Kalambur Aszki_ 

Potas rzeka
Fakir przed nią nie ucieka

Rozwiązali: Vilemo, birbant, joko, Antykwa, Kai Book, Ewa, Bingola, humoreska, ihtiel, Gra
  

Kalambur humoreski   

Pieje tutaj z Europą
wyszukana jest cnotą


Rozwiązali: Kai Book, Vilemo, birbant, joko, Antykwa, Aszka_, Ewa, Bingola, ihtiel, Gra
 

Kalambur birbanta  

Odwrotność bez - uderzenia
Smaczne one do jedzenia
Rozwiązali: Kai Book, Vilemo, joko, Antykwa, Aszka_, Ewa, humoreska, Bingola, ihtiel, Gra
  

Anagram *

_ _ _ _ _ _ _   to  _ _ _ _ _ _ _ 
Budzące pożądanie
Takie pewien cynik 
Miał o paniach zdanie

Rozwiązali: Kai Book, Vilemo, birbant, joko, Aszka_, Antykwa, humoreska, Bingola, ihtiel, Gra


Anagram dodatkowy, bez *

Ten powyższy anagram mogłem zrobić trudniejszym i nasz _ _ _ _ _  byłby z _ _ _ _ _ . Czy wtedy też byście go rozwiązali? Trudną zagadkę dać jest równie łatwo jak prostą. Najtrudniej jest wymyślić odpowiednią. 

Rozwiązali: Vilemo, Bingola, joko, ihtiel

Kalambur *  

Wiatr alpejski to oznaka
Wręcz niezwykła postać taka

Rozwiązali: Vilemo, birbant, joko, Aszka_, Antykwa, Kai Book, Ewa, Bingola, humoreska, ihtiel, Gra 


Kto pierwszy? 

Ostatnią zagadkę "Kto pierwszy" prawidłowo rozwiązała Vilemo. Jeszcze raz gratuluję. Podróżując wirtualnie po muzycznym świecie znalazłem się tym razem w Kazahstanie. Tam poznałem Ahana Otinsheva, którego jej dedykuję. Jeśli nie trafiłem w gust, co się oczywiście mogło zdarzyć, rzuć we mnie Vilemo przy najbliższej okazji jakimś kamlotem. Tylko mnie uprzedź. Założę nie tylko maseczkę ale i kask ... 




Zagadka
W dużych, średnich a czasem i nawet małych miastach działa najróżniejszego typu komunikacja miejska. Należą do niej m.in. autobusy, trolejbusy, pociągi a nawet jak w Wenecji tramwaje wodne. Jest także kilka miast w których komunikacja miejska odbywa się w powietrzu nadziemnymi kolejkami linowymi. Jakie miasto ma najbardziej rozgałęzioną i największą miejską sieć kolejek linowych na świecie? Mam tu na myśli publiczny transport za pomocą wagoników, które przemieszczają się podwieszone na linach i wożą ludzi.

Kto pierwszy poda jego nazwę w komentarzu, ma szansę na jeden punkt który będzie można sobie zawiesić na lince.

Za tydzień o tej samej porze podam zasady do konkursu polegającego na znalezieniu wyrazów w języku polskim, które posiadają pewną charakterystyczną cechę. Kto ich najwięcej znajdzie? Tym razem będzie nieco trudniej niż poprzednim razem. 

Jak wspominałem, "zatrudniłem" profesjonalną pomoc przy liczeniu i korekcie punktów w rankingu. Liczenie punktów, chociaż matematykę bardzo lubię, była zawsze moją piętą Achillesa. Pomoc zapewniła mnie, że wiarygodność punktacji ze stanem rzeczywistym na dzień dzisiejszy wynosi około 99,9%. W większości przypadków było tych punktów o 3-4 za dużo, proszę więc o wyrozumiałość, że teraz jest ich nieco mniej. Jutro całość powinna być już gotowa. 

10 komentarzy:

  1. La Paz

    Kai Book

    Kai Book

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie La Paz ... O to miasto mi chodziło, gratuluję.

      Usuń
  2. Hahaha benasku ja tą piosenke znam od trzech lat i uwielbiam!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Malo tego! Ja Ci ją wysylalam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, tej mi nie wysłałaś ... Jestem raczej tego pewien :)

      Usuń
  4. A jeśli Kazachstan, to polecam milosc moją muzyczną od jakiegos czas.Geniusz. Braklo miary do oceny skali glosu.

    https://youtu.be/JEz1qGS0T1Q

    https://youtu.be/c-BYMBJFH_U

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Że aż tak kochasz Kazachstan, to nie wiedziałem. Postaram się coś tam dla Ciebie jeszcze wynaleźć. Wystarczy, że znów dobiegniesz pierwsza do mety :P

      Usuń
  5. https://youtu.be/64dG43nuwKQ

    OdpowiedzUsuń
  6. A we Wrocławiu kursuje Polinka (nazwa własna) czyli kolejka napowietrzna. Tylko jeden przystanek. Przez Odrę. Ale i tak warto. Ze wzgledów praktycznych lub dla przyjemności. Nie jest to La Paz ocziwscie, ale nic to.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tego nie wiedziałem. Jak będę w tym mieście a już od dawna się do tego przymierzam, będę pamiętał. Kosztuje to coś, taki "przelot" nad Odrą?

      Usuń