środa, 27 stycznia 2021

0448. Kalambury, rebusy i inne zagadki

 

Witam 

Jak wcześniej tu i ówdzie informowałem, miałem zamiar na jakiś czas zawiesić działalność tej "elitarnej" strony, gdyż znalazło się kilka poważnych powodów, by to zrobić. Jeden z nich - problem wynikający ze znacznej trudności w edycji, został jednak na szczęście zażegnany. Wprawdzie nadal nie działa wszystko jak powinno, ale problem z edycją na razie przestał istnieć. Postanowiłem więc sprawę rozwiązać kompromisowo. Działalności całkowicie nie zamykam a po prostu ją ograniczę. Tak więc nie w każdą środę będzie nowy wpis. (Tylko co którąś tam). Wpisy więc będą przez jakiś czas (nie wiem jaki) nieregularne. Wszystkich zainteresowanych za taki stan rzeczy przepraszam. Mam nadzieję, że tak wiecznie nie będzie. 

 

Rebus joko 

 


 J.T.N.N.C.T.S.
Rozwiązali: birbant, Bingola, Antykwa, Gra
 

Rebus birbanta 

 

 
Rozwiązali: joko, Bingola, Antykwa, Gra
 

 Kalambur *

Moja powiedzieć:

Miesiąc masz wiedzieć! 

Rozwiązali: Bingola, joko, birbant, Antykwa, Gra


Kto pierwszy? 

Na pytanie które zadałem w zagadce z poprzedniego tygodnia prawidłowo odpowiedziała Ewa i Bingola. Jeszcze raz serdecznie gratuluję. Wprawdzie Ewa nie widziała tego, co na obrazku zostało ukryte, ale odpowiedziała na pytanie prawidłowo. Punkt więc jej się jak najbardziej należy. Bingola poszedł krok dalej. Dostrzegł na obrazku to, co zostało sprytnie ukryte i również prawidłowo odpowiedział i sprecyzował jak trzeba ten ukryty obiekt obejrzeć. Dlatego oprócz punktu mam jeszcze coś dla niego. Ewę  proszę o zrozumienie.

 


Myślę, że koleżanka się nie pogniewa ... 


Zagadka na dziś

Jak nazywa się ta zakręcona część korkociągu zaznaczona czerwoną elipsą? 

 


Dla pierwszego, który w komentarzu odpowie prawidłowo na to pytanie, przeznaczyłem zakręcony punkt.
 
Prawidłowo na to pytanie jako pierwsza odpowiedziała 
 
Ewa
 
Gratuluję! 

 

Na koniec muzyka. Pablo Moses - Africa ist for me. 

Dodam nieśmiało, że jest to reggae ...  

Pablo Moses jest jamajskim wokalistą tego rodzaju muzyki. Angielska Wikipedia podaje, że urodził się 28 czerwca 1948 roku. Wikipedia francuska, że 29 czerwca. Myślę, że urodził się równo o północy ...

 


 

Zwrócił ktoś uwagę na obrazek nr 1 we wpisie? Oryginał tego obrazka jest warty ... Zresztą poszukajcie sami.

 

7 komentarzy:

  1. Obraz nr.1 to abstrakcyjny impresjonizm. Autor J. Pollack. Obraz został sprzedany za 140 milionów dolarów.
    Cześć korkociagu, to szpikulec.
    Ewa.

    OdpowiedzUsuń
  2. Super muzyka. Ja też coś od siebie zaproponuję. Wiem, comber, ale fajny.

    Concarah nad Rosie Delmach
    Hello.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W końcu ktoś zwrócił także uwagę na muzykę! Ewa, jesteś nieoceniona ... Co ja Ci więcej będę pisał, sama wiesz ...
      Dziękuję za muzyczną propozycję. Ja już gdzieś to chyba słyszałem, ale musiało to być dawno. W każdym razie głowa zaczęła mi się podczas słuchania tego kawałka rytmicznie kiwać. Bless you!

      Usuń
  3. Muszę, bo się uduszę. Ta zagadka z korkociągiem coś podejrzanie łatwa.
    Tu nie chodzi o szpikulec, a stalowego robaka? W XVII wieku używano takiej nazwy, bo przypominał urządzenie do czyszczenia lufy karabinu. O to chodzi ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, że chodzi o robaka. Szpikulec pewnie i też to jest. Ale z pewnością ta część jest również nazwana robakiem, sprawdzałem.
      Ewa, gratuluję. Zakręcony punkt już się wokół Ciebie kręci ...

      Usuń
  4. Odpowiedzi
    1. Trybuszon, to korkociąg. Ja pytałem o tą zakręconą część tego trybuszona vel korkociągu. Taką przynajmniej znalazłem definicję w jednym ze słowników. Przyznam za to, że nie znałem słowa trybuszon, więc pytanie i dla mnie miało sens.

      Usuń