środa, 3 lutego 2021

0449. Rebusy *

 Witam 

 

Rebus joko

Rozwiązali: Bingola, birbant, Antykwa, Gra
 

Rebus birbanta


Rozwiązali: Bingola, joko, Antykwa, Gra

 

Rebus *


Rozwiązaniem jest nazwa ptaków. 

Rozwiązali: Bingola, birbant, joko, Antykwa, Gra

 

Kto pierwszy?

W zeszłym tygodniu najszybciej prawidłowo na pytanie odpowiedziała Ewa pisząc, że zaznaczona w owalu część nazywa się robakiem. Jeszcze raz gratuluję. Dzisiaj pytanie nieco zwariowane. (Powiedzmy, większość tu chyba taka jest). W tekście jaki wypowiada trzeci z moich kotów jest ukryta nazwa pewnego owada. Niestety, nie żyje on w Polsce. Czy jeśli zapytam, o jakiego owada chodzi, istnieje szansa na to, by ktoś odpowiedział? Żeby ułatwić, mam nadzieję sprawę dodam, że nazwa tego owada jest chyba we wszystkich językach taka sama, więc przypuszczam, że po polsku też.

 


Pierwsza osoba, która napisze tą nazwę w komentarzu otrzyma owadzi punkt! Nie wykluczam, że owadów może być więcej. Jeden jest na pewno.

 Nazwa została ukryta na podobnej (ale nie identycznej rzecz jasna) zasadzie co poniższa:

Koleszko, walniesz browara? 

Rozwiązaniem w tym wypadku jest owad kowal


Na to pytanie jako pierwsza odpowiedziała 

Kai Book

Gratuluję!

Łatwe dziś było? Dla tych co jeszcze lubią sobie coś tam posłuchać, proponuję dzisiaj muzykę Buraka Yetera. Ciekawostką jest to, że w wywiadach podaje on, że się urodził w Turcji a na stronie internetowej, że w Holandii. Podobnie różnie podają Wikipedie w zależności od języka. Może się urodził w samolocie który leciał między tymi dwoma miastami? 

Burak Yeter - Tuesday

 

 


6 komentarzy:

  1. aha ha - gatunek osy (Australia)
    Kai Book

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aha ha ... Gratuluję, oczywiście prawidłowa odpowiedź.
      Pisałem, że nie jest trudne :)
      Jednym słowem, pozamiatane ...

      Usuń
  2. Myslałam, że masz czarnego i szarego kota

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I dobrze myślałaś.
      Czarny to nr 1
      Szary nr 2
      Ten z fotki (Jak zdążyłem wcześniej napisać) to nr 3 :)

      Usuń
  3. Ha ha ha. Nie sądziłam,że ktoś prócz mnie zna i słucha Buraka :-)
    Gratuluję Kai. Dzięki za przypomnienie znanej mi piosenki i zostawiam coś dla ucha.
    Jonathan Roy " Keeping Me Alive". Ewa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No proszę ... Chciałem to samo napisać! Do tej pory żyłem w przeświadczeniu, że raczej tylko ja sobie z tego grona Buraka posłucham, a tu proszę :) Dzięki za nowe brzmienia, tego, co przedstawiłaś, nie znałem.

      Usuń